|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-24 11:13:00
|
|
Jensa |
Instämmer... den s k parodin var ju enbart patetisk. Att ironisera över en människa som uppenbart mår dåligt är ungefär lika kul som när Henrik Schyffert drar sina allra lägsta skämt. Skriv nån parodi på hedersmordet i Uppsala... skitkul det skulle bli...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-24 13:00:00
|
|
Anna Li |
Det skall gå att göra parodi på det mesta - men det blir naturligtvis svårare ju svårare ämne.
Du tycker inte att jag lyckades särskilt bra med min parodi - fine.
Lucas gillar inte parodi alls - det gör jag, jag tycker det är fruktansvärt roligt om det är bra.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-24 13:04:00
|
|
AMN |
visst kan det vara roligt om det är bra, men inte som inlägg i en debatt. det enda man gör är att dissa en annan persons argument, inte att ge några konkreta förklaringar varför.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-24 13:19:00
|
|
Anna Li |
Till Lucas och AMN
Jag tyckte att det var väldigt tydligt vad min parodi gick ut på och att det definitivt var en "egen tankegång" som jag valde en parodisk form för.
Uppenbarligen var det inte ens tydligt att det var en parodi.....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-24 13:24:00
|
|
AMN |
parodier är både lätta att inte förstå och lätta att missuppfatta, vilket dock sakliga argument sällan är.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-24 15:41:00
|
|
Lucas |
Visst var det tydligt vad din parodi gick ut på. Men som AMN säger så är parodi ganska värdelöst i en debatt, eftersom det bara är frågan om elakt dissande och ingen konstruktiv diskussion för fem öre. Att jag inte gillar parodier alls vill jag däremot dementera - NileCitys parodi av Popsicle m.fl var skitroliga, till exempel. Men som debattverktyg är parodin jävligt trubbig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-26 12:02:00
|
|
Olof Öberg |
Man parodierar inte ett budskap utan en person som framför ett budskap. Oftast för att man inte kan möta budskapet i en argumentation kanske personen inte vill argumentera. Du liknande AMN med en framgångsrik, smal och snygg person som hade mage att klaga på kritiken av skönhetsidealen. AMN beskrev hur hon kände pga "HM-aktivisterna", så det enda du åstadkom var att förlöjliga henne som person.
|
| |