|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-24 10:18:00
|
|
HAsselbergarn |
Att vara mager är också ett problem som kan vara lika allvarligt som att ha övervikt. SKulle du ha parodierat en text av en överviktig tjej också eller är det bara OK att vara svinelak mot vissa människor? Du vet vad som är rätt och fel där med eller? Men visst du bevisade två saker: satir är skitsvårt att skriva ,du är inte den första som missförståtts och när tjejer är riktigt elaka mot varandra står oftast vi killar bredvid och fattar ingenting. Se hur många killar som tog dig på allvar...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-24 12:57:00
|
|
Anna Li |
Har jag sagt att jag vet vad som är rätt och fel? Jag vet vad jag tycker är rätt och har dessutom möjlighet att föra fram det här - precis som du. Om en text av en överviktig tjej hade haft ett budskap som jag uppfattade det som jag tyckte var fel hade jag säkert kunnat parodiera det. Jag tycker inte jag varit elak mot person utan mot artikel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-24 12:58:00
|
|
Anna Li |
Är du arg på mig som person eller på min artikel?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-24 13:02:00
|
|
AMN |
man kan tolka budskap på olika sätt. har jag någonsin sagt att HMaktivisterna ska sluta kämpa för ett samhälle där alla kroppar räknas som lika snygga? nej. men jag har sagt att många kämpar på fel sätt. två fel blir inte ett rätt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-24 13:55:00
|
|
Hasselbergarn |
Jag är arg på dig på grund av din artikel. Det är en skillnad. I övrit gillar jag dina skriverier och jag sitter inte och tjurar så fort jag ser ditt namn. Men jag avskyr lyteskomik djup och innerligt och jag tycker att ditt försök till satir är på gränsen och delvis över. Hade du gjort samma grej mot en överviktig tjej hade vi varit betydligt fler som klagat.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-24 13:57:00
|
|
Hasselbergarn |
...men av nån anledning är det mer ok att driva med magra människor än feta. Skulle varit kul att se en lista typ. Man får driva med magra men inte feta, långa men inte dvärgar, klumpiga men inte dumma... Varför ska man göra sig lustig över folks problem överhuvudtaget?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-24 13:59:00
|
|
Anna Li |
Det hade ni säkert varit - men jag hade förmodligen gjort det ändå. Jag tycker inte man kan föra fram en åsikt i skuggan av att "det är synd om mig" och därför räkna med att inte bli emotsagd. AMN har väl inte velat hävda det men många andra har slagits för henne i denna fråga
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-24 14:00:00
|
|
Anna Li |
Jag gjorde mig inte lustig över hennes problem utan parodierade det jag uppfattade som hennes "budskap".
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-24 14:08:00
|
|
Hasselbergarn |
Dom som berättat om barnlöshet, sjukdom och död här på Sourze då? Ska man behöva vara lovligt byte här också bara för att man berättar om ett problem. Kan inte de påhoppen sparas till över allt annars på nätet där de sker dagligen. Sen exec har alla här varit jävligt sjyssta när folk skrivit om sina peronliga problem vilket gjort Sourze bra mycket trevligare.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-24 14:13:00
|
|
HAsselbergarn |
Sen är det naturligtvis tillåtet att tycka annorlunda än AMN, det gör jag också till viss del, men det kan man uttrycka på ett sjysstare sätt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-01-24 14:23:00
|
|
Anna Li |
Skriver man en artikel med budskapet "jag mår dåligt av min barnlöshet" så tycker jag att det vore både dumt och elakt att säga emot den.
Skulle man däremot skriva "jag mår dåligt av min barnlöshet tycker därför att samhället ska släppa alla adoptioer fria och det ska vara gratis med hur många provrörsbefruktningar som helst" då får man räkna med mothugg.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-01-24 14:37:00
|
|
Hasselbergarn |
Och det är inte skillnad på mothugg och mothugg? Du hade säker kunna planka av en liknande parodi på en artikel om barnlöshet och det hade också varit helt befogat menar du? Varför inte argumentera istället? Läste du diskussionerna vi hade om "härskartekniker" för ett par månader sedan?...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-01-24 15:46:00
|
|
Hasselbergarn |
Länk: yelah.net
Hade jag som man skrivit din artikel så hade jag fått fan för det av de som tror på det dravlet med härskartekniker som ett maktmedel för män mot kvinnor. Kvinnor mot kvinnor då?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-01-24 18:49:00
|
|
Nina |
Varför måste du se det som Kvinnor eller Män, kan du inte bara ta det som att en åsikt svarar emot en annan?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-01-24 22:22:00
|
|
Hasselbergarn |
Kvinna/man-aspekten i det hela var bara en liten bit den stora biten är att jag tycker det är fult agöra sig lustig över enskilda personers problem.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-02-20 02:00:00
|
|
Oskar |
Jisses... inte var det så farligt?
Slappna av lite grabben, AMN tar det ju MYCKET coolare än vad du gör och det är hon, inte du som är personligen inblandad.
|
| |