Kommentarer till mordet på Fadime

Inlägg #1: Postat: 2002-01-24 09:29:00
prime
forts. vilket visar på ytterligare dubbelmoral, eftersom männen i dessa familjer verkar ha något emot att deras döttrar, kvinnor har ett förhållande med en "svensk" man, medans männen själva inte har något emot "svenska" kvinnor.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-24 10:13:00
Jörgen G
"Det som förvånar mig är att ingen sett varningtecknen innan"?!? Pappan och en bror åtalade och dömda för mordhot. Brdern sitter i RÄTTEN och säger "Jag sa döda den jävla horan"! Hur mycket varningstecken behöver du???
Inlägg #3: Postat: 2002-01-24 11:15:00
prime
Jag menar inte varningstecknen i just detta enskilda fall, vilket vem som helst bör insett för länge sedan och också gjort... vad jag menar är att ingen sett varningstecknen i det stora hela. Nämligen att man ser färre invandrartjejer som läs:vågar inleda ett förhållande med än svänsk man.. till skillnad från motsatsen som syns klart oftare.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-24 15:22:00
Zephyr
Precis min tankegång, prime. Det kan INTE bero på att invandrartjejer inte vill ha svenska killar, för det vet jag att många vill. Inte pga att killarna är svenska, förstås... det är lätt att missförstå saker i en sån här debatt...
Inlägg #5: Postat: 2002-01-25 09:23:00
Jörgen G
prime, men är det inte bättre att se till varje enskilt fall och försöka hitta en bra lösning där? Tar man till alltför generella metoder blir det ju lätt att väldigt många drabbas på fel sätt.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-25 09:28:00
prime
Håller med dig, och det stämmer att väldigt många kan drabbas på fel sät. Jag levererar inga lösningar här. Jag vill bara belysa varför ingen verkar fråga sig varför man ser färre invandrarkvinnor med svenska män? Jag vill inte tro att svaret är "för att svenska män inte är lika attraktiva". Jag vill bara belysa den situationen.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-25 09:38:00
prime
forts. dessutom visar det på att det finns fler Fadime därute. Sådana tjejer som inte får träffa svenska killar. Hade själv en klasskamrat vars pappa totalvägrade ge henne sitt stöd när han fick reda på att hennes nya kille hette Magnus.. "hon skall ha en grekisk kille" var hans kommentar. Och då hade han inte ens träffat killen i fråga. Visar inte det på att problemet ät större än Fadime och Kurder..? Visar inte det på att även vissa invandrare har fördomar mot svenskar?
Laddar...