|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-23 15:52:00
|
|
christer kyreus |
Lycka Till! Jag och mina vänner kan tyvärr inte komma pga jobbet, men vi är hos er med hjärtat och tankarna.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-23 15:56:00
|
|
MOT HEDERSMORD |
En sak som jag inte kan förstå är hedersmord. En annan sak som jag inte kan förstå är "sekulariserade" iranier. Ni blir inte mer älskade ju mer ni vill förbjuda - slöja, omskärelse mm. När tar det slut? Rikta ert hat mot Khomeini istället för Islam tack!
"Paragrafer och tillägg som är till stöd för "mångkulturalismen".../...måste avskaffas.
"Religionens intrång i barnens liv genom olika ursäkter, däribland "religionsfrihet", "respekt för religion eller kulturer", måste förbjudas."
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-23 16:14:00
|
|
jennyk |
Ni måste fortsätta er kamp. Jag hoppas att alla kvinnor med samma bakgrund som Fadime någon gång ska känna sig trygga i Sverige.
Den typen av neandertalar beteende ska inte finnas i ett demokratiskt samhälle. Jag ska alltid minnas Fadime !
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-23 16:19:00
|
|
PJ |
Jag instämmer förvisso i era krav, men de flesta av dem är ju redan uppfyllda. Det här med att andra länders lag inte ska gälla i Sverige är ju ren science fiction - det har aldrig varit så. Jag tror ni blandar ihop lagen med vissa domstolars tolkning av förmildrande omständigheter etc.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-23 17:44:00
|
|
Mc G |
Tyvärr kommer detta mordet - och den vinkling som media har haft spä på rasismen mot muslimer, och framförallt mot kurdiska. Dessa som grupp utsetts redan för en stor rasism i det svenska samhället. Det är sorligt det som hänt, men vi skall inte glömma bort att förtrycket och våldet mot kvinnor inte är en specifik kulturell egenskap som tjännetäcknar islam, utan även finns inom tex. judendom och kristendomen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-23 17:46:00
|
|
anonym |
jag går igenom samma sak som fadime men jag är vid liv. det finns absolut ingenting jag kan göra åt den saken. fadimes fall är inte unikt. TUSENTALS flickor går igenom SAMMA sak men får aldrig sina röster hörda för att de fortfarande är i livet.många av de ljuger om sin situation och låtsas vara normala för att slippa tänka på det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-23 19:11:00
|
|
steno |
Tack alla ni kvinnor som gett oss mer kunskap igår och idag!Invandrarmännen tycks ta avstånd från mordet men förstå gärningen. De skulle också förskjuta en dotter som gifter sig med en svensk.Svårt att få svenskar att välkomna och arbeta för invandrare som inte godkänner landets beforlkning!Risk för ökad rasism!
|
| |