Inlägg #1: Postat: 2002-01-23 16:56:00
|
Tompan |
Det får vi hoppas att bägaren redan runnit över, i och med Fadimes död från och med nu betyder förändring för dessa kvinnor! Att de får leva ett drägligt liv med vem de vill.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-23 16:57:00
|
Tompan |
Och att kvinnorna gör revolt är bara bra!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-23 18:02:00
|
Juanita |
Klart att det är bra men jag vill bara att folk öppnar ögonen för det okända. Männen som begår dessa brott är inte normala men det samtidigt så är det ett ansvar från samhället där invandrar män i medelålder inte har något och när de dessutom förlorar kontrollen på familjen blir helt galna.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-24 02:30:00
|
Juanita |
Klart att det är bra men jag vill bara att folk öppnar ögonen för det okända. Männen som begår dessa brott är inte normala men det är samtidigt ett ansvar från samhället där invandrar män i medelålder inte har något och när de dessutom förlorar kontrollen på familjen blir så blir helt galna. Om de skulle få lite värdighet i annat än kontrollen av sin familj så kanske att Sverige blir ett bättre land på alla möjliga sätt och vis.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-24 13:05:00
|
Tompan |
Ja, jag hoppas att den yngre generationenräknar in mina kurdiska vänner i den skaran ändrar på den patrikaliska attityden som finns i dessa familjer. Det gäller kurder i hela världen och övriga kvinnoförtryckare.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-24 17:53:00
|
Juanita |
Jag hoppas det och det lär vara ganska troligt.
|
|