Yttrandefrihet till varje pris?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-01-23 15:13:00
Olof Öberg
"Goebbels was in favour of freedom of speech for views he liked. So was Stalin. If youre in favour of freedom of speech, that means youre in favour of freedom of speech precisely for views you despise." -- Noam Chomsky För övrigt så är det du som blandar ihop yttrandefrihet och misshandel, och om du då utövar denna yttrandefrihet..
Inlägg #22: Postat: 2002-01-23 15:14:00
Jesper N
Svar till 19:
Kanske det
Inlägg #23: Postat: 2002-01-23 15:57:00
Hasselberg
Olof: Säg vad det är du inte förstår så ska jag förklara. Misshandel kommer enbart in i bilden när man diskuterar med grupper som använder argument som våld. Dvs säger jag/du emot för bra får vi stryk. Säg till om vi ska ta det ännu enklare med färre ord.
Inlägg #24: Postat: 2002-01-23 16:12:00
Olof Öberg
Ja, och om de tar till våld så skall vi spärra in dem. Har ingenting med deras rätt till yttrandefrihet att göra. Till exempel så brukar yngre samhällsmedborgare ta till våld när argumenten tryter, men det betyder inte att vi skall ta ifrån dem rätten att säga sin åsikt. Vi skall däremot förhindra att de använder våld mot andra. Demonstranter i Göteborg ville stoppa toppmötet när ingen lyssnade på dem - skall vi ta ifrån dem yttrandefriheten?
Inlägg #25: Postat: 2002-01-24 11:40:00
Bertram
Olof, bullseye!
Inlägg #26: Postat: 2002-01-24 12:15:00
Haselbergarn
Nu är min erfarenhet avv attac-medlemmar lika begränsad som er verkar vara av nazister, men jag har inte en hört talas om hot i samband med rättegångarna i Gbg . Även om deras argumentation sällan bygger på mer än frustration över odefinierade orättvisor så har jag aldrig hört deras argument ligga i hot om våld. Att det sedan är förbjudet för dom att planera ett våldsamt upplop är ju faktum och de flesta av dessa aktvivister är ju icke-våldsförespråkare.
Inlägg #27: Postat: 2002-01-24 18:33:00
Bertram
Du verkar överhuvudtaget ha stor erfarenhet av Nazister. Varifrån kommer den?
Inlägg #28: Postat: 2002-01-24 22:35:00
Hasselbergarn
Det finns vissa områden i Sverige dit nasse-problemen är ganska är ganska koncentrerade. Jag bor i ett av dem samtidigt som min familj är "blandad". I en liten stad vet alla mycket allt. En del historier måste man döma bort som som hörsägen men en del ligger så nära till hands att man inte kan annat än att at intryck. Efter några lugna år ser det nu ut som den nya kullen nasse-valpar blivit många, modiga och gamla att gå ut på stan så vi får väl se vad som komma skall.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...