|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-22 19:28:00
|
|
Zephyr |
forts Klart att det väcker ont blod hos många svenska killar som av en ren händelse är de flesta rasister och flyktingmotståndare just killar att de får konkurrens om "sina egna" tjejer, samtidigt som de knappt ens får titta på invandrartjejerna.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-22 19:30:00
|
|
Zephyr |
forts Nu menar jag inte att tjejerna är passiva föremål som killarna har att konkurrera om - självklart inte. Tjejerna väljer ju själva vem de vill vara tillsammans med förstås. Samtidigt har man som svensk kille inte samma valmöjlighet, och det kan säkert vara en orsak till ilska som blir helt missriktad så småningom.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-22 19:33:00
|
|
Zephyr |
forts För att inte tala om invandrartjejernas valfrihet, som - i mycket extrema fall - bestraffas med döden... Men då dessa tjejer är underkuvade av den machokultur deras föräldrar kommer ifrån har de i många fall inte mycket att sätta emot.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-22 19:37:00
|
|
Zephyr |
forts Jag tror att det bästa sättet att komma förbi rasism, främlingsfientlighet och etnisk segregering är att blanda folken. Den som har en somalisk pojkvän eller en iransk flickvän kan inte gärna hata invandrare. OBS! Jag säger INTE att detta är den enda, eller den största, orsaken till rasismen i dagens Sverige - att skylla svenskars rasism på invandrarna är jävligt B. Men jag tror att det är en av många förklaringar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-24 03:22:00
|
|
anonym |
du förstår inte. det handlar inte om att det var en SVENSK pojkvän. det handlade om att hon inte löd sin familj. jag är en kurdisk tjej och har otroligt fördomsfria, öppna, förstående föräldrar med sund kvinnosyn. de hjälper o råder andra familjer med problem. MEN ÄNDÅ LEVER JAG I ETT HELVETE OCH DE KONTROLLERAR OCH FÖRBJUDER MINSTA STEG JAG TAR!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-24 03:22:00
|
|
anonym |
forts. och ingen kommer någonsin att tro mig. de har gjort mig till en så rädd människa att jag knappt vågar skriva ett anonymt inlägg för att de kanske får reda på det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-24 12:56:00
|
|
prime |
jag förstår dig anonym, men håller till viss del med Zefyr,, för inte kan det väl vara så att "svenska" killar är så hemskt oattraktiva att ni inte vill ha dom? samtidigt som svenska tjejer är så vackra att att "invandrar" killar vill ha ett förhållande med dom. eller?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-24 15:17:00
|
|
Zephyr |
anonym > jag kan aldrig riktigt förstå hur du har det och vad det är som gör din tillvaro som den är, eftersom jag inte är du. Jag tänker inte ljuga och säga att jag förstår. Men jag hoppas att du också får leva som en fri människa en dag, för det har du förtjänat precis som vi andra.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-24 15:19:00
|
|
Zephyr |
Jag undrar bara vad som är så oacceptabelt med svenska män, i invandrarfädernas ögon? Vi är inga monster. Vi är människor precis som ni. Fadimes pappa sa: "jag accepterar inte att min dotter träffar en svensk man". Ingen frågade varför. men nu frågar jag. Varför???
|
| |