Inlägg #1: Postat: 2002-01-22 19:44:00
|
Lena V |
Det görs försök hela tiden, men lyckas dom?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-22 23:37:00
|
Digeos |
Vad menar du med "mänskligt"? Det kommer alltdi att begås brott och det är det enda argumentet du har, men i en civiliserad värld så stiftar man lagar för att visa att vissa handlingar är fel och att dessa handlingar är straffbara. Vad säger att mord, dråp, krogslagsmål, våldtäckter, aga osv inte är mänskligt? det går inte att säga att bara för att det är en mänsklig natur så är det ok, vad är mänskligt?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-23 07:24:00
|
Lena V |
Digeos, jag propagerar inte för att släppa mord, våldtäkt och andra brottshandlingar fria. Tror du det, har du missförstått mig. Kanske min formulering var dålig, låt mig säga såhär istället; det går inte att lagstifta bort tankar och ideologier.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-23 10:33:00
|
Juanita |
Det har man gjort, vad tror du lagen är för något? Det finns så otroligt mycket som är går med människans natur som det finns lagar mot.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-23 11:06:00
|
Juanita |
Det har man gjort, vad tror du lagen är för något? Det finns så otroligt mycket som går med människans natur som det finns lagar mot. Vad vet vi om människans natur?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-29 10:48:00
|
pUs |
Juanita; Självklart kan man lagstifta om vad som helst. Uppenbarligen KAN man det. Men frågan är väl om DU vill ta smällen den dagen som du själv blir förbjuden att uttrycka en åsikt som du själv ser som helt naturlig och fridfull: Det tvivlar jag starkt på.
|
|