Min syster gav mig men för livet

Inlägg #1: Postat: 2002-01-21 20:35:00
Frida
Well, jag har väl fått slagits för min rätt att "finnas" och synas så fort min syster har varit i närheten. Det är först nu jag börjar komma ifrån det värsta av upplevelserna. Och då och då händer det att jag tar upp det med mina föräldrar...som DÅ inte direkt märkte vad min syster utsatte mig för...
Inlägg #2: Postat: 2002-01-21 22:22:00
Carola
darja. Jag vet vad Frida talar om. Jag kanske uttryckte det fel men faktum kvarstår, det lämnar stora spår i livet. Det är inte alltid så att alla syskon älskar varandra, missförstå mig rätt, jag önskar att det inte var så. Men tyvärr ibland är syskon de värsta rivaler. Men jag hoppas att du Frida så småningom kanske kan reda ut det med din syster. Det verkar som om det är du som fått ta mest "stryk" då det lämnat sådana spår hos dig. Jag önskar dig det bästa! Kram
Inlägg #3: Postat: 2002-01-21 22:46:00
Frida
Ja...det känns nog som att tiden på något sätt skall se till att läka de värsta såren. Tack båda två! :
Inlägg #4: Postat: 2002-01-22 08:55:00
Hasselbergarn
Ett sätt att läka sår från barndomen kan vara att prata med sin familj. En sak som har hjälpt mig och syskona att verkligen förstå varandra är öl. Missförstå mig rätt , men ett par pilsner boostar det verbala modet. Bjud syrran på middag med starkt vin i stora glas
Laddar...