Anti-skönhetskamp ger mig ett helvete

Inlägg #1: Postat: 2002-01-23 23:53:00
Hasselbergarn
Anna Li har lyckats bevisa flera saker med sin text. -Anna vet vad som är problem och vad som inte gills. För alla! -Killar kommer aldrig förstå när tjejer är elaka, se hur många vi var som tog det på allvar -Ska man vara riktigt j-a sketelak ska man visst vara tjej. Lyteskomik är aldrig kul och jag undrar omdet hade varit lika jävla kul om din text handlat om övervikt istället för undervikt.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-24 08:37:00
anna li
Så om någon använder sig själv som exempel för att dra större växlar på något t ex att skuldbelägga Anti-HM aktivister så får man inte säga emot?

Och det är okej att kalla någon för elak men inte att säga att någon är smal? Och dessutom att generalisera om kvinnor utifrån det?

Nej, jag håller med AMN om att det är sorgligt att så många tog mig på allvar - eller i allafall väldigt konstigt.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-26 11:17:00
AMN
Ja. Det är okej att kalla någon elak, om de har gjort någonting elakt. Någonting annat som är värt att nämna är att hela idén till min artikel började som en skoluppgift där vi skulle skriva en satir om ett samhällsproblem. Jag skrev en berättelse om en liten motsatsvärld där alla ville vara tjocka, och hur det skulle vara att vara fet i ett sådant samhälle.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-26 11:19:00
AMN
Alla blev väldigt engagerade i min berättelse om den stackars lilla tjocka flickan, men alla sa samtidigt att "amen. sådär är det ju inte i verkligheten. vi skulle aldrig vara sådär elaka mot henne. det är skillnad på att vara smal och på att vara tjock"
Laddar...