Klart som fan vi är brottslingar!

Inlägg #1: Postat: 2002-01-20 14:17:00
Stefan Holmqvist
Så en politiker har beslutat att starta en politisk process genom att prata med en annan politiker och skickat en politisk instution till en annan politiskt instutition med en anmälan. Det var ju imponerande. Hur känns det Ali? Känns det bra nu?
Inlägg #2: Postat: 2002-01-21 19:26:00
Tor
Eftersom det ytterst är regeringen som är ansvarig, så är det dem man ska ställa till svars. Jag tycker det är jättebra vad ni har gjort, men enbart utomparlementariska aktioner förändrar ingenting.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-22 12:42:00
Ali Esbati
Hej Stefan. Nej, det känns inte bra nu. Detta är en av vår tids största rättsskandaler. Många olika saker behöver göras. Initiativet - som bland andra J Guillou skrev om i AB igår - är ett mycket viktigt och riktigt initiativ. Viktigt är också att de ansvariga - regeringen - faktiskt lagförs då de uppenbart bryter mot regeringsformen. Att man både ska använda den utomparlamentariska och den parlamentariska arenan är annars något som jag och andra i vänstern brukar prata om. Bra om det gått fram.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-23 11:57:00
Stefan Holmqvist
Knallpulversrevolutionär. Din kompetens om Rosenbads interna nomenklatura bara bestyrker att du kommer bli en utmärkt mascarápolitiker själv.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-23 16:29:00
Ali Esbati 1/2
:- Stefan, Stefan, vad charmigt att du är upprörd för att jag är för mycket etablissemang. Tihi! Nu har jag inte gjort något som har med Rosenbad att göra. Meddelade bara att regeringen KU-anmälts. Dåligt? ...
Inlägg #6: Postat: 2002-01-23 16:29:00
Ali Esbati 2/2
... I övrigt så har jag och vi, liksom många andra ansvarskännande människor, spridit info om stödfonden se hemsidan, och lyft frågan i det vanliga icke-rosenbadade politiska arbetet. Tagga ned! Inte ofta jag brukar GE det rådet. I den här frågan behövs, precis som ni skriver, alla goda krafter - från ordningsälskande konservativa till människoälskande revoltörer.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-24 11:05:00
Stefan Holmqvist
Okej jag taggar ned. Hare bra i Brasilien så hörs vi sen.
Laddar...