Inlägg #1: Postat: 2002-01-18 15:40:00
|
tobias |
Jättebra artikel. Kan avslöja att jag precis häromdagen beställde en bok om Marijuana och politiken bakom den. Den är skriven av en professor i sociologi och en professor i farmakologi. Båda är amerikaner. Jag har varit starkt emot allt vad droger heter för några år sedan, men när det gäller marijuana cannabis så är iaf lagarna byggda på fördomar och felaktiga fakta. väldigt trist, eftersom folk drabbas av att det är illegalt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-18 15:48:00
|
tjabo |
bra!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-18 15:59:00
|
Kalle |
Att Svensk drogpolitik tar VM-guld i hyckleri är ju inte precis nån nyhet. Men vad är en fejkad energikick? En skenenergikick?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-18 16:23:00
|
Lucas |
Du har förvisso rätt i stora drag, men nog är det lite för enkelt att säga att "om jag vet vad jag behöver, vet du det också". Folk som fastnar i heroinmissbruk har knappast gjort ett förnuftigt övervägande och kommit fram till att "ja, lite heroin behöver jag nog". Alla kanske inte är lika kloka som du, Stefan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-18 17:06:00
|
tjomster |
5/5 !!!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-18 18:05:00
|
nihilisten |
Dags att vakna nu?
mvh
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-18 18:46:00
|
Mikael V |
Bra artikel, men du glömde den mest använda och spridda drogen i Sverige - TV! Snacka om opium för folket.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-18 21:42:00
|
Niklas Berg |
Jag har visserligen inte läst din artikel, men jag känner att jag måste svara på din inledning:
Klart mjölk ska förbjudas! Go Vegan! :D
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-18 23:57:00
|
Björn |
två saker : för det första så skattar inte staten tobak å alkohol för att tjäna pengar utan för att täcka de sjukvårdskostnader som uppstår, för det andra så undrar jag varför man skall släppa in ytterligare droger bara för att nån eller några slagit sig in som en del av kulturen?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-19 03:09:00
|
Lena V |
Whilde din filur, jag tänker inte gå i trångmål med dig, men jag måste äta kemiskt framställd medikus för att inte sakta somna in. Helst skulle jag såklart vilja slippa pillerfobiker men det finns inga alternativbehandlingar för min lilla åkomma. Jag blir nästan lite ledsen när du prackar på att jag med psyket kan producera dom hormoner som saknas...nåväl, i stort håller jag med dig, dock:
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-01-20 17:35:00
|
Adde |
Jag stör mig på den knivskarpa skiljelinje som dragits upp mellan kaffe, tobak och alkohol på ena sidan och alla andra droger på den andra sidan. Precis som om det fanns en artskillnad mellan tobak och heroin. Det gör det inte, båda är droger, det är bara en gradskillnad.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-01-20 18:36:00
|
Kalleku |
MM ja jo..och jag tycker att det är orättvist att jag inte får köra min älskade lastbil på cyckel banornar..dom är ju också fordo precis som cyckeln.. ööhh ehh
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-01-21 00:21:00
|
skitenödig |
Släpp gräset fritt!! Minst lika farligt som alkohol, men alkohol är lagligt men inte marijanan. SUCK!!
"Don´t walk on the grass, when you can smoke it! "
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-01-21 09:38:00
|
navid |
gött whilde! jävligt bra artikel som visar på vilket hyckleri staten och folket står för. visserligen är jag själv lite skeptisk mot opium och hasch men jag tycker att jag borde vara mer skeptiskt mot alkohol än jag är idag.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-01-21 12:12:00
|
Erik |
Efter sådär tre års regelbundet nyttjande av Cannabis, kan jag inte påvisa större bieffekter än att jag möjligen blivit en aning mer glömsk. Hade jag istället vid ett flertal tillfällen; kvävt syreupptagningsförmågan till hjärnan med alkohol, hade det själsliga resultatet förmodligen blivit detsamma. Men belöningen av mitt val är en näsa som ej är knäckt. Jag ser heller inga kondylomvårtor på mitt könsorgan. Bort med dubbelmoralen - legalisera sativan !
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-01-22 18:14:00
|
Johan |
Gud så skönt att läsa detta! så befriande att även se att läsarkommentererna skiljer sig från de på DNs aktuella debatttråd om drogliberalisering! måtte även svenskar en dag sluta fördömma alla som inte är som dom själva!
|
|