|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-17 16:19:00
|
|
Kajsa Kallio |
Nu börjar vi närma oss något! Skriva om saker jag inte upplevt, saker som jag hittar på!? Jag hörde en författare en gång som sa att Carina Rydberg-stilen, att bara skriva på dagboksvis, är fullständigt ointressant. Det blir levande och verkligt först när man lyckas skriva på ett bra sätt om någon/något annan än en själv. Men då gör jag ju mig till tolk för något som jag inte har rätt till. Eller?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-17 18:13:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Om du beskriver med all din kensla hur det vore om du skulle ha cancer; eller om du vore fodd veldigt ful du tror det skulle ha andret dig eller om du kunde se allt en colombiansk hangbro ser, vem kan klandra dig o sajja att du inte har rettighetenra att skriva omù detta?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-17 18:18:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Jag va totalt ointresserad av allt med Svenska hela skoltiden: Jag gillade att skriva, men inte svenska letkinerna de va for stela. Min lararinna sa att tva tredjedelar lever du pa plats rent fysiskt o restne lever du i dina fantasier eller i skrift form.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-17 18:19:00
|
|
Fredrik Jung |
Legger du band pa dig sa blir du lika fangad i fantasi o skrift som i verkliga livet. Here pa blocket kan vi ju vara allt vi vagar for,a oss att prova! Lat inte allt realistiskt verkligt halla dig nere nar du skriver. Se pa Whilde som e helt javla out there, vem vet om han varit i alla afrikanska lender o sett alal djur han sa vackert skriver om.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-17 18:19:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Vad spelar det for roll da han upplever det genonom att skildra det sa verkligt med all sin fantasi och du njuter ju av att lasa det even om han inte e afrikan utan bor i Skane sa beskriver han Savannen bettre an alla andra.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-17 20:01:00
|
|
Kajsa Kallio |
Jag VET ju allt detta : det är det som är det värsta. Jag vågar bara inte kasta mig ut. Putta på mig :D
|
| |