Vuxnas ansvar

Inlägg #1: Postat: 2002-01-17 14:21:00
Tomas
Vafan menaru? Tror du att det var bättre förr eller när alla fick jobba ihjäl sig. Den bild av familjen du drömmer om har bara funnits som en ytopi eller idealbild under modernismen. UNgar förr i tiden lämnades mycket mer ensamma än dagens!
Inlägg #2: Postat: 2002-01-17 15:58:00
christer kyreus
20 års ungdomsarbete bekräftar
solveigs tankar: vad majoriteten
ungdomar längtar efter innerst inne
är medkännande och vuxna förebilder; inom eller utom familjen!
Inför kompisarna medger man inte alltid det. Men så många gånger jag hört det som präst i samtal med tyst-nadsplikt på tu man hand.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-17 21:32:00
Anna Li
Håller i huvudsak med dig. Även för vår egen skull vore det bra om vi stängde av TV;n. Vi ägnar så mycket tid åt att hänga med i vad som händer i afghanistan att vi inte märker vad som händer i våra egna hem.
Och få saker kan ersätta en riktigt bra relation med en mor- eller farförälder som ett komplement till föräldrarna
Inlägg #4: Postat: 2002-01-18 11:36:00
Bertram
"...få lite långsamhet och ro från tv-flimmer hårdrock och data-action" -Lustigt. Precis de saker jag söker när jag vill slappna av och få ro. Tiderna förändras...
Inlägg #5: Postat: 2002-01-18 11:36:00
Bertram
"...få lite långsamhet och ro från tv-flimmer hårdrock och data-action" -Lustigt. Precis de saker jag söker när jag vill slappna av och få ro. Tiderna förändras...
Laddar...