Anti-skönhetskamp ger mig ett helvete

Inlägg #1: Postat: 2002-01-16 12:09:00
Fredrik Jung Abbou
Et tu Hasselberg. Även du...
Men om man blir mobbad för detta är det då ändå inte ett problem. Jag minns en tjej i min småskole klass som hade väldigt rika föräldrar och hennes tjejkompisar utnyttjade skiten ur henne och blåste henne jämt samt bad henne bjuda dem på saker etc o hon ville bara ha kompisar men blev sen skitmobbad. Ska hon hålla käften för hennes föräldrar är ju endå rika så det spelar ingen roll?
Inlägg #2: Postat: 2002-01-16 12:11:00
Fredrik Jung Abbou
Måste man kontra med, ok bli ful då! kan man inte få vara accepterad som det man råkade bli född som?
Detta klart liknande stilen mot invandrare som inte får klaga på Sverige. " Lyxproblem! Åk hem till Turkstan om det inte passar" Vissa grupper får fan inte gnälla om de mår dåligt för de ska va glaaada!
Inlägg #3: Postat: 2002-01-16 12:28:00
katarina
klart de som mobbade den tjejen var idioter och hon ska inte hålla käften, men en annan sak är om hon tycker att ingen får vara emot tex orättvisor, för då mår hon dåligt och tar det personligt.så uppfattade jag poänge
Inlägg #4: Postat: 2002-01-16 13:09:00
Christian
Fredrik Slarvigt av mig! Jag menade inte att hon ska hålla käft och vara nöjd, jag bara menade att motsatsen hade varit värre. Visst är sk lyxproblem också problem, men man får ha lite perspektiv vad gääller alternativen.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-16 14:05:00
Jörgen G
Lyxproblem?? Många som kommenterar här verkar ha missuppfattat texten. Hon klagar inte, som en del andra texter har gjort, på att hon får överdriven uppmärksamhet pga sitt utseende. Hon klagar på folk som lär känna henne i tron att hon är en snygg bimbo, och sedan vänder henne ryggen när de upptäcker att hon inte är dum i huvudet! Att människor är falska är väl knappast ett lyxproblem?
Inlägg #6: Postat: 2002-01-16 14:07:00
Jörgen G
Forts.. Man skulle möjligtvis kunna hävda att det ÄR ett lyxproblem, för hade hon inte varit så snygg hade hon aldrig lärt känna de här personerna öht...
Inlägg #7: Postat: 2002-01-16 15:49:00
AMN
hon är sarkastisk! inse faktum, bruden har bara skrivit artikeln för att förlöjliga min.
Laddar...