Sourze sett från en webbutvecklare

Inlägg #1: Postat: 2002-01-17 14:13:00
tobias
kolla i koden för sidan. oracle är säkert det bästa, men det är dyrt och mySQL klarar helt säkert den trafik som sourze genererar och är troligen snabbare än den databas de använder på sourze idag. jag tror php skulle funkat utmärkt på sourze eftersom det inte är så extremt trafikerad.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-17 14:20:00
tobias
jag tror många inte känner till prestandan på de olika teknologierna och en del företag med för mkt pengar vill ha det bästa och väljer typ jsp och oracle för att vara på den säkra sidan, men det slutar ju i att det blir lite dyrare eftersom oracle kostar en hel del.oracle behövs på sidor i användarstorlek med amazon och google, men inte på sourze.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-17 21:28:00
stefan
nu vet jag inte hur mycket användare det finns här, men när jag jobbade på ett dotcomföretag som utvecklade en datingtjänst hade vi så mycket requests att oracle gick på knäna. Skulle inte vilja veta hur det hade gått med mysql...
Inlägg #4: Postat: 2002-01-17 23:45:00
tobias
det handlar ju inte bara om själva databasen utan optimeringen av den, med andra ord hänger det en hel del på den som implementerar och skapat databasen och hur man scriptat. Det går att göra dåliga databaslösningar med oracle med och då spelar det inte så stor roll att man har kraftfull databas.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-17 23:47:00
tobias
med andra ord, det hjälper inte om man har världens kraftfullaste motorsåg när man ska fälla ett träd, om man inte vet hur man ska bära sig åt. och detta tror jag är skrämmande vanligt. för övrigt så bytte Nasa Oracle mot MySQL för nåt år sen. minns iofs inte varför.
Inlägg #6: Postat: 2002-06-18 21:13:00
Fredrik
tobias:

Senare versioner av MySQL har visat väldigt fin prestanda... och med det prisläget så måste ju NASA tjänat några dollar om året på bytet..
Laddar...