Anti-skönhetskamp ger mig ett helvete

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-01-16 13:07:00
Juanita
Hehe, vilket fall du är Jörgen.
Inlägg #22: Postat: 2002-01-16 13:10:00
Juanita
Om du känner dig hackad så är det ditt problem och inte mitt, jag vill inte hacka på någon.
Inlägg #23: Postat: 2002-01-16 14:19:00
Jörgen G
"jag vill inte hacka på någon"... "Det här var det larvigaste jag läst på mycket länge men jag förstår att ditt ego är stort när du har gått Chalmers". mm mm. Av svar nr 7 framgår att du totalt missat Annas point. Varför blir man jurist egentligen? Är alla bara ute efter pengar och ego-boosting, eller har du klasskamrater med några andra ideal? Läsförståelse och medkänsla verkar då inte stå särskilt högt i kurs...
Inlägg #24: Postat: 2002-01-16 14:39:00
Olof Öberg
Fredrik borde läsa Anna Linussons kommentar till Anna Maria Nilssons artikel om han tycker att man skall ta Linussons på allvar. Detta är någon form av ironi över den artikeln. Är det någon som är "rå" så är det Linusson. För övrigt så borde vi kalla Linusson för docent Linusson eftersom det verkar som hon doktorerade i Umeå hösten 2000.
Inlägg #25: Postat: 2002-01-16 14:45:00
Juanita
medkänsla kanske inte finns det håller jag med om men att vi är bäst tror väldigt många på sthlms univer, då även bland jurister. Vad finns det att klaga på när man har en bra utbildning och sen dessutom ser bra ut? Jag tycker bara att det är larvigt. Vissa i min klass har andra idela men de är anarkister, kallas för det, men hos juristerna ska du vara SNYGGAST och BÄST. Inget annat räknas.
Inlägg #26: Postat: 2002-01-16 20:32:00
Fredrik Jung Abbou
Juanita, mina efternamn är Schweiz-Israeliskt. Du, Juristlinje är en dussinlinje om du frågar mig. Ni är sjukt överrepresenterade då det utbildas för många, samt många är dåliga, mina kompisar ångrar de gick den skitlinjen många av dem och stockholms univ.. Ursäkta men hur högt smäller denna skola egentligen? utanför Bromölla that is? Vill inte va för kaxig men skaffa lite perspektiv. Man garvar åt er på Sophies Bar på helgerna.
Inlägg #27: Postat: 2002-01-16 21:27:00
Juanita
Jag var faktisk ironisk där uppe, men visst jag håller med dig om jurister. Bara att skratta åt, de är patetiska. Så du hänger på Sophies bar? Så du är en snobb trots allt, jag gillar det stället. Men Sthlm:s univers smäller väl högt, är inte det det finaste universitetet i hela sverige? Jag tycker det i alla fall, skulle aldrig gå på uppsalas och lunds, tvi, blä och skam. Israel eller Palistinier?
Inlägg #28: Postat: 2002-01-17 11:25:00
lithare...
Stockholms Universitet? Mohahahaahaha.....
Lycka till med framtiden och den brokiga, men chica scarfen. Det kan du behöva.
Inlägg #29: Postat: 2002-01-17 12:10:00
Fredrik Jung Abbou
Israel. Jag har sjelv inte gatt Stockholms men vad jag vet sa smeller nog handels, KTH & Chalmers samt I linjen pa Linköpings univ högst i Sverige just nu. Anyway, TATAFORNOW
Inlägg #30: Postat: 2002-01-17 13:26:00
Universitas Lundensis
Stockholms universitet? Tysk salsa? Irländsk matlagning? Norska bilmärken?
Inlägg #31: Postat: 2002-01-17 17:44:00
Juanita Gina Zanetti
Lundarn, när det kommer till juridik så kan har ni inte en chans, stockholms får ut de BÄSTA juristerna. Lithare, se bara på de som undervisar i litteratur på sthlm, listan är allt för tung för att du ska skratta åt de, tyngst i sverige. Gäller juridik med, varför vallfärdas det bönder från hela sverige till sthlm? FÖR ATT VI ÄT BÄST!
Inlägg #32: Postat: 2002-01-17 17:46:00
Juanita
FÖR ATT VI ÄT BÄST! ska vara FÖR ATT VI ÄR BÄST!. Varför är ni icke 08:or så sotis på att mycket av det bästa finns här, det är sveriges huvudstad. VAr stolta över den, det säger inte att de som bor här är bäst, det tvivlar jag starkt på. påstå att Lund och Uppsala är bättre? Larvigt.
Inlägg #33: Postat: 2002-01-17 17:52:00
Juanita
Fredrik. Tre av de skolorna du tar upp är teknikskolor, och handels är enbart en skola som undervisar i business. Jämför inte juridik och litteratur med någon annan skola i Sverige, juristernas är bäst i sthlm och alla som pluggar juridik vill till sthlm. De som säger annat ljuger. Litteratur i sthlm läser dubbelt så mycket metod och teori den skolan som ligger två vilket är Umeå. Huvudstadens universitet är det bästa vi har.
Inlägg #34: Postat: 2002-01-17 18:00:00
Jörgen G
Varför bönder vallfärdar till Stockholm? För att bönderna är de enda som står ut med grisar och dumma kor. Vi som inte är bönder håller oss borta...
Inlägg #35: Postat: 2002-01-17 19:57:00
Universitas Lundensis
Juanitas fanatiska pro-Sthlm-attityd är lite _för_ entusiastisk. Det får mig att misstänka ett allvarligt mindervärdeskomplex. I Lund behöver vi inte skryta över oss själva och racka ner på andra. And the reason why...?
Inlägg #36: Postat: 2002-01-18 00:11:00
Juanita
Lundarn: Var det inte du som började med ditt fåniga skämt? Jag ska tala om något för dig, jag har träffat så många här i Stockholm, från Skåne och resten av Sverige, som enbart har kommit hit för att de varit missnöjda med sina juriststudier. Som sthlm:are såska man alltid snacka skit om sin egen stad för annars så är man patetisk och kaxig.
Inlägg #37: Postat: 2002-01-18 14:48:00
Universitas Lundensis
Juanita > det gäller inte bara stockholmare, det gäller alla. jantelagen, du vet. vad beträffar exilskåningar som flyttat till Sthlm så har jag träffat många exilsthlmare som flyttat till Lund av precis samma skäl, så där hamnar vi på plus minus noll. För övrigt är jurister ett ondsint släkte som borde utrotas. Amen. :-
Inlägg #38: Postat: 2002-01-18 15:52:00
Juanita
Utrotas? Ok vi är vidriga men utrotas är lite hårt. Hela Sverige söker till Sthlm och därför är det svårast att komma in hör, om det gör det till bäst är en annan fråga. Storstadens utbud lär vara en aspekt som får många att söka sig till vårat vackra universitet, personligen så tror jag att vi är bäst pga att vi får de bästa lärarna.
Inlägg #39: Postat: 2002-01-19 15:58:00
I-Litharen
Juanita: Ok, det är möjligt att JURIST-linjen är den bästa, men är det något att skryta över? Vem blir egentligen jurist överhuvudtaget? Avskrapet från SAM? Ja.

Trams, lär dig om determinantens innersta mening istället....

//Die Mensch-Maschine
Inlägg #40: Postat: 2002-01-19 19:00:00
Juanita
Jag vet inte vem som vill bli jurist. Jag har en magister i litteraturvetenskap, jag antar att ditt namn syftar på litteratur. Personligen tycker jag att det är viktigt att utveckla intellektet och det gör jag inte enbart med juriststudier. Vad läser du själv? Vilken skola som är bäst är larvigt att prata om, det är jobbigt att alltid behöva försvara stockholm. Jag bor här och pluggar här, jag kysser inte gatorna, det är våran huvudstad inget mer.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...