|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-15 18:04:00
|
|
Anna Li |
Jag förstår faktiskt precis hur du menar. Snacka om att göra bort sig BIG TIME!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-16 21:18:00
|
|
Bertram |
Det var faktiskt roligt under sändningen också. De drev med journalister som inte kan ett skit om damidrott och när hans kollega som var intresserad av damidrott frågade honom om vilka damidrotter han besökt sade han "gyttjebrottning och kvinnor som skjuter pingpongbillar med muffen". De drev som sagt med journalister...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-17 09:05:00
|
|
Anna Li |
Jo, jag har kläm på sammanhanget. Och tycker att det exemplet de valde var så dåligt att det definitivt förstörde allt som eventuellt kunde varit roligt. Hur skulle du förklara det "skämtet" för din 10-åriga dotter?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-17 15:49:00
|
|
Anders Svensson |
Hela grejen kommer från en film om drag-queens på turné i Australiens ödemarker. Priscilla -öknens drottning heter filmen och det är en bra film.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-18 12:45:00
|
|
Mikael Tallberg |
Varför vänder inte folk sin ilska mot de journalister som skämtet var avsett att driva med? För folk kan väl inte bli upprörda över det snuskiga i skämtet? Då har man inte hört mycket.
Själv anser jag att humor som ska säga något inte kan vara tam och tandlös, då försvinner ju hela poängen. Meningen är ju att skämtet ska väcka anstöt och få folk att tänka till.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-20 21:31:00
|
|
Bertram |
Lite sent kanske men ändå. Om jag hade en tioårigdotter skulle jag säga precis som det är. Tyck vad du vill men jag fick mig ett ordentligt skratt. Man måste inte ta allt på allvar alltid. Om han hade sagt "Män som spelar bandy med kuken" eller något liknande hade ingen reagerat. Anders >> Hur utför drag queens ping-pong-tricket!? MT >> Meningen med skämtet var nog i första hand att underhålla publiken.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-25 19:07:00
|
|
Anna Li |
Kanske för att det inte finns män som spelar bandy med kuken och mår skitdåligt av det för att det är det enda sättet de kan försörja sig på......
Inte alls samma sak, tycker jag.
|
| |