|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-15 11:20:00
|
|
Mia |
Vad? Jaså du firar för att en av tusen vill ha ännu smalare chicks? Vilken hycklare du är ML. Du gillar smala brudar men har inte stake att erkänna det, istället svamlar du i artikel efter artikel om att det föreligger andra psykiska problem bakom ätstörningar. Det för det, men har det aldrig fallit dig in att dagens smala ideal är det största av dom? Jag har dagligen långa samtal med unga tjejer och till skillnad från dig, vet jag vad jag talar om.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-15 11:26:00
|
|
aston |
Mia, jag tror att denne Michael Lundahl kanske själv är smal och har möjligen själv hafft komplex över detta...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-15 11:42:00
|
|
Michael Lundahl |
Så bra för dig då att du "vet vad du talar om" Mia... förutom att din analys av mig är tämligen åt helvete. Min underbara, vackra, sexiga och starka filckvän Kristina - som jag om 9 dagar varit tillsammans med i 4 år - väger nämligen i trakterna omkring 85 kg. Om du har tänkt att bli psykoanalytiker eller tankeläsare rekommenderar jag en annan yrkesinriktning...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-15 11:43:00
|
|
AMN |
åh suck.
mia har inte fattat ett skit.
aston har antagligen inte heller fattat ett skit.
jag vet inte om michael har fattat men han var iallafall positiv. försök att se vad jag egentligen vill säga innan ni kritiserar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-15 11:53:00
|
|
Michael Lundahl |
Anna Maria: Tja... jag tror jag har fattat men det är ju lite svårt att veta med säkerhet. Men du kan ju läsa den här artikeln av mig så kanske det blir lite lättare att bilda en uppfattning.
Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-15 11:56:00
|
|
Michael Lundahl |
Du berörde i alla fall ett antal punkter som jag tänkt på själv... exempelvis att den rabiata mot-kampanjen skapar nya komplex genom att kalla smala för "sjukliga"; människor vars åsikter/problem ignoreras med argument i stilen "Ja men du passar ju normen så håll du käft för du har det bra"; att skaffa perspektiv genom att spegla argumentetn och därmed se hur sjuka de egentligen är; att sluta lägga vikt/gömda betydelser i uttalanden utan istället göra dem till konstateranden.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-15 13:30:00
|
|
AMN |
bra, du har fattat. :
man vet ju aldrig.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-15 15:35:00
|
|
aston |
jat tror jag förstår ... även om jag då råkar vara en smal kille...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-15 15:58:00
|
|
Anna |
Och om man försöker få ML förstå att det bästa vore MÅNGFALD så attackerar han det med.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-15 18:25:00
|
|
Michael Lundahl |
Anna: Öh... var har jag yttrat mig emot mångfald? Jag vill minnas att jag i både artiklar och kommentarer hävdat att det är lönlöst att flytta på ideal. Så om alla skiter i diverse ideal... har vi då inte just mångfald? Jag tycker mänsklightens mångfald är vansinnigt intressant. "Normala" människor visar sig ofta vara väldifgt "onormala". Och jag tycker det är hur kul som helst! Nä du Anna, jag har inget emot mångfald. Vill ha mer! Och i mångfalden INGÅR smala människor.
|
| |