Anti-HM aktivister ger mig komplex

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2002-01-17 21:33:00
Anna
Age is just a number you know... För övrigt så bör smala människor vara glada att dom är det i en värld som denna. Själv får man kämpa tappert för att lyckas hålla sig i trim.
Inlägg #42: Postat: 2002-01-18 14:49:00
Arvid
Jag älskar smala tjejer.. finns det nått snyggare?

får man säga så?
Inlägg #43: Postat: 2002-01-20 02:47:00
katrin
jag tror att ofta när människor omkring en "smal" människa ger kommentarer som "gu va du är smal!!" så är det inte för att ge den "smala" personen bättre självförtroende eller tala om att denne är snygg. Tyvärr är det nog snarare ett sätt att tala om för den personen att den sticker ut från mängden och inte kan sälla sig till oss andra "normala" och ondgöra sig över hur hemskt kursiv stil det är med alla smala människor i media.
Inlägg #44: Postat: 2002-01-20 03:20:00
katrin
Som i så många sammanhang gäller det att smälta in även när det har att göra med utseendet. Det som avviker från "normaltillståndet" är fel.
"Vi medelvägare" får skoja om oss själva, tycka synd om de riktigt "tjocka" och ogilla de "modellsmala". Samma regler verkar i stort gälla även de "tjocka". Medan de "smala" inte har rätt alls att yttra sig i frågan.
Inlägg #45: Postat: 2002-01-20 12:51:00
johanna
michael har faktiskt en poäng i att blanda in "medsyster"-perspektivet, för trots att så många kvinnor pratar om hur jobbigt det är med idealsynen på kvinnokroppen så är det otroligt vanligt att vi själva upprätthåller den och föser in varandra i fållan genom kommentarer och jämförelser gentemot varandra...
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...