Anti-HM aktivister ger mig komplex

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2002-01-15 13:08:00
Anna Li
Michael svar 18: Vill man inte förstå så gör man inte det. Jag talar naturligtvis om hur jag skulle ha formulerat mitt svar till AMN. Tänk lite va, varför i hela friden skulle jag blanda in din kroppskonstitution i det här? Du kritiserade mitt sätt att uttrycka mig, jag svarade med förslag till en annat uttryckssätt.

Missförstår du mig med mening är det inte ett roligt sätt att debattera, tycker jag.
Inlägg #22: Postat: 2002-01-15 13:12:00
Michael Lundahl
Anna svar 21: Aha... jag läste fel där. Jag uppfattade inte att det var en omskrivning av din tidigare text. Sorry... my bad.

Men... för att bemöta det du skriver: Att AMN skriver om sin egen konstitution behöver för den sakens skull inte alls betyda att hon är nöjd med situationen. Jag ser snarare informationen som nödvändig för förståelsen av artikeln.
Inlägg #23: Postat: 2002-01-15 13:14:00
Anna Li
Jag tror att hon hellre är smal än tjock. vilket hon dessutom bekräftar och om hon inte hade gjort det hade jag trott fel och fått reda på det i ett enkelt svar om inte du lagt dig i Därför är mina sympatier fortfarande på "anti" sidan till när det gäller extrem smalhet som samhällsnorm.
Inlägg #24: Postat: 2002-01-15 13:15:00
anna li
Du skriver hela tiden om vad du TROR Michael. I artikel efter artikel. Ingen behöver ha förtroende för det. Men några kanske vill läsa det. Samma borde ju gälla för vad jag tror, eller??

Jag har fortfarande inte förkastat AMN:s artikel - vad har du fått det ifrån?
Inlägg #25: Postat: 2002-01-15 13:17:00
Anna Li
Svar 22 Jovisst nödvändig för artikeln. Men om hon verkligen mått dåligt över att vara smal kanske hon aldrig hade skrivit denna artikeln. Särskilt inte när hon nu här på nätet hade möjlighet att bli betraktad som en person med vilken kroppskonstitution som helst. Ändå väljer hon att gå ut med sin förhatliga smalhet.
Själv håller jag tyst om mina hemorrojder ;-
Inlägg #26: Postat: 2002-01-15 13:22:00
Sara
Anna Li: Det känns som att du sätter likhetstecken mellan smal och snygg.
Du skulle ju antagligen inte säga till en överviktig person att den är så "gulligt mullig", även om du tyckte det, eftersom det med stor sannolikhet skulle kunna uppfattas negativt.
Likadant tycker jag man ska resonera när det gäller smala personer, man ska inte bara anta att dom tycker det är fint att vara smal bara för att det är idealet.
Inlägg #27: Postat: 2002-01-15 13:28:00
Anna LI
Det jag säger Sara är; man kanske inte SKA anta att de är nöjda med att vara smal - men det är inte så konstigt om man gör det.
Inlägg #28: Postat: 2002-01-15 13:39:00
AMN
jävla tjafs det blev om att jag sa att jag hellre skulle vara smal än tjock. det beror så mycket på hur man definerar tjock. tjock enligt mig är så överviktig att man har problem. mullig är inte samma sak som tjock.
Inlägg #29: Postat: 2002-01-15 13:47:00
O
Haha! Anna Li och Dina är ju verkligen dumma! Go ML!
Inlägg #30: Postat: 2002-01-15 13:55:00
Peter
Tja, man blir ju trött... Utseenedefixerade feminister överallt. Knölar på en ideal på samma sätt som alla andra. Kan vi inte på se ut som vi gör?
Inlägg #31: Postat: 2002-01-15 14:04:00
P
Haha! ML är ju verkligen dum! Go Dina och Anna Li!
Inlägg #32: Postat: 2002-01-15 14:06:00
Över 20 iallafall
Myckat av debatten här tycks föras av gymnasieflickor. Inget ont om er men ge fan i att tolka in en massa trams mellan raderna på andras inlägg. Köp lite självdistans.
Inlägg #33: Postat: 2002-01-15 16:06:00
Över 30 iallafall
Jävligt förståndiga gymnasieflickor isf.
Inlägg #34: Postat: 2002-01-15 18:13:00
Anna Li
Till svar 32; *asgarv* *flatgarv* sicket präktigt självmål! Först slänger du ur dig ngt om gymnasieflickor och sedan säger du att man ska ge fan i att tolka in en massa trams mellan raderna på andras inlägg. Gott mos!! Du motsäger ju dig själv så mycket att du kan föra debatter helt på egen hand!!!
Inlägg #35: Postat: 2002-01-15 20:09:00
Jeanette
AMN: Skaffa dig nya vänner det är nog där problemet ligger. Eller, kanske din toleransnivå är högre än genomsnittet då du accepterar dessa avundsjuka kommentarer. bra artikel.
Inlägg #36: Postat: 2002-01-15 21:13:00
Över 20 iallafall
Jo men dom flesta finns på lunarstorm... Bra sökmotor där.
Inlägg #37: Postat: 2002-01-16 10:20:00
Nicklas
Hohohoho!
"över 20 iaf" har kanske rätt....
Vi är nog inte många över 20 här!
Ingen diss mot yngre, de kan också ha en bra och nyanserad världsduppfattning, det finns ju folk över 40 som inte har det ännu.
MEN... man märker ju att ju äldre man blir ju mer förstår man hur naiv och faktiskt lite enkelspårig man själv kunde vara i tonåren, eller är det kanske tvärtom?

Låt frustrationen flöda.... Heja heja!!
Inlägg #38: Postat: 2002-01-17 13:37:00
Jaha.
Anna Li gillar alltså att läsa mellan radern. Läser man mellan raderna i Anna Li:s inlägg framgår det ganska tydligt att hon är avundsjuk för att hon inte är smal själv. Därför vänder hon sin ilska mot AMN, som är precis det som Anna Li skulle vilja vara själv, och mot "det rådande skönhetsidealet" eftersom Anna Li själv inte uppfyller detta.
Inlägg #39: Postat: 2002-01-17 14:09:00
qim
du har tydligen inte fattat. det är antagligen rätt svårt... folk tycker att dom ger en en komplimang. dom tycker att dom är snälla. men tyvärr, så är inte fallet. man biter i hop och ler om man orkar eller så mumlar man bara till svar.
men det som gör ondast är när follk inte tror en. när man försökt förklara men vet att dom fortsätter tänka som du. det gör ont. varför tror du inte på mig oss?
Inlägg #40: Postat: 2002-01-17 15:05:00
Så är det
Såna som Anna Li tror inte på någon annan än sig själv. Allt utgår från henne, allt som avviker från hennes uppfattningar måste helt enkelt vara fel, lögn, hyckleri e.d.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...