Anti-HM aktivister ger mig komplex

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2002-01-15 11:02:00
Michael Lundahl
"...egentligen tror jag sak X om dig trots att du säger något helt annat...". URRRRRRRRK! Som jag hatar att höra det i debatter! Är du tankeläsare eller Anna Li?! Inte? Hur F-N kan du då yttra dig på det där viset? Detta händer SÅ ofta när kvinnor börja säga emot andra kvinnor. "Oj då! En kvinna som inte följer VÅR norm. Ja men såna finns ju inte... så helt logiskt så ljuger hon och menar inte vad hon säger. Hon tycker EGENTLIGEN så här... som vi."
Inlägg #2: Postat: 2002-01-15 11:06:00
Michael Lundahl
Snacka om att förneka/förringa en annan människa... och speciellt en medsyster. Jag får fullständigt frispel varje gång någon gör så här. Det är största formen av svek. Hellre än att lyssna på henne så säger du "...egentligen tror jag..." och förkastar hennes artikel... bara för att den inte går ihop med vad du själv tror. Tvi pael...
Inlägg #3: Postat: 2002-01-15 11:26:00
AMN
hellre smal än jättetjock jag slipper sjukdomar och är rörligare men helst precis likadan som alla andra.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-15 11:29:00
Dina
Så var herr Lundahl igång igen. Att tala om män och kvinnor är lite oehagligt, att säga "det är för att du är man" är enbart dumt. Men att gå igång om att folk tycker som de gör därför att de är "kvinna" är däremot helt okej. Och svek mot kvinnor fastän man själv är kvinna är naturligtvis extra illa. Män däremot... låt dem hållas.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-15 11:48:00
Michael Lundahl
Hej Dina.... läser fortfarande inte ordentligt ser jag. Jag sade inte "Så här är kvinnor" utan "Sådant här har jag sett hända... ofta"... för det gör det! Alledes för ofta sägs det om de som avviker från det politiskt korrekta "Nä jag tror att du *egentligen* tycker/mår så här" trots att vederbörande just sagt något helt annat. Och det är just i den här typen av debatter det sker.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-15 11:50:00
Michael Lundahl
Om det skulle vara något typiskt kvinnligt vet jag inte... utan det återstår att se tills dess att liknande debatter startas för män.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-15 11:50:00
Anders
AMN: Men fan vad tråkigt det skulle vara om alla var lika, tycker du inte ? Var glad över att just du har ditt speciella utseende!
Inlägg #8: Postat: 2002-01-15 11:59:00
Michael Lundahl
Anders: Det är ju det hon skriver... att det är lite SVÅRT att göra det när alla betraktar henne som potentiellt sjukligt anorektisk.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-15 12:04:00
Dina
Jaså Michael, du har sett det "ofta". Det var ju jätteintressant information. Så lyder min första kommentar till din nästa text: "Sånt här har man ju sett ofta, en man som..." Trodde du ogillade att fösas in i kollektiv men uppenbarligen inte. Åtminstone är det roligt att få fösa lite på egen hand.
Inlägg #10: Postat: 2002-01-15 12:10:00
Michael Lundahl
Dina: Tja... sedan är ju då den lilla skillnaden att i just detta fall kan Anna Li känna sig ordentligt träffat eftersom hon här ertappats på bar gärning. Fös du på om du vill... sedan bestämmer jag själv om jag ska känna mig träffad eller inte beroende på om jag hänfallit till något "typiskt manligt" beteende eller inte. Men Anna Li har verkligen - som visas här ovan - använt en ful debattteknik som tyvärr ofta förekommer.
Inlägg #11: Postat: 2002-01-15 12:19:00
Dina
Du "visar", du tar folk på "bar gärning" medan du "själv bestämmer om du själv ska känna dig träffad eller inte beroende på om du hänfallit till något typiskt manligt beteende". Det var ju ödmjukt av dig. Inte för att jag brukar tjafsa om "typiskt manligt" men bara för att du propsar: jag har tagit dig på bar gärning, du är självupptagen, oförmögen till självkritik fast bra på att dela ut sånt, rabiat, enögd & ibland rätt o slätt pinsam. Vilket toppen sätt att argumentera på, eller hur?
Inlägg #12: Postat: 2002-01-15 12:25:00
Nicklas joahnsson
Hej!
Skulle vilja säga till "Dina" : Ta det lite lugnt nu va... Föremålet för diskussion här var artikeln, inte ditt personliga agg mot mr Lundahl.
Inlägg #13: Postat: 2002-01-15 12:37:00
Dina
Jag bemötte Lundahls sätt att kritisera. Han gjorde stor sak av en skribents kön inte direkt i linje med hans tidigare inlägg, samt delade ut svordomar plus lite annat smått och gott. Fast det faller under "lugnt" antar jag?
Inlägg #14: Postat: 2002-01-15 12:50:00
Anna Li
Till Michael; Om jag varit man kanske jag skulle uttryckt mig så här;
I en analys av din text framgår det med önskvärd tydlighet att du är relativt nöjd med att vara smal eller i varje fall föredrar det framför att vara överviktig. Enbart det faktum att du väljer att gå ut och berätta om din kroppskonstitution styrker denna min teori.

Bättre så??
Inlägg #15: Postat: 2002-01-15 12:55:00
Sara
Anna Li:
Du verkar helt ha tappat förståndet.
Du kan väl iallafall försöka fundera lite på hur andra människor tänker och känner innan du slänger ur dig grejjer som att det är ok att säga att någon är smal bara för att det är idealet.
Inlägg #16: Postat: 2002-01-15 12:55:00
Anna Li
själv tycker jag inte att det är bättre - bara pompöst och omskrivet till ngn sorts "sanning".

Ovan däremot skrev jag precis som det var; TROR JAG
Ofta är det det man läser mellan raderna som ger mest info. Detta läste jag mellan dessa rader. Jag har inte förkastat AMN:s artikel by the way. Och inte använt mig av någon ful debattteknik utan bara sagt vad jag tror.
Inlägg #17: Postat: 2002-01-15 12:58:00
Anna Li
Jag känner dessutom inte att jag har någon "vår norm" ihop med andra kvinnor.

Och AMN har massor av plats att svara och säger själv att hon hellre är smal än fet.

Bli arg på mig fler gånger - jag tycker det är roligt!
Inlägg #18: Postat: 2002-01-15 12:58:00
Michael Lundahl
Anna: Va?! Vad yrar du om? Jag är *inte* smal. Inte heller har jag sagt ett enda ord tidigare om min egen vikt eller vad jag helst av allt skulle vilja vara. Så hur har du har kommit fram till allt detta "med all önskvärd tydlighet"? För att svara på din fråga: NEJ, det är inte alls bättre så. Du har sämre koll än någonsin. Hur vore det om du började läsa vad jag skriver och försökte förstå vad jag menar istället för att fantisera ihop vad du vill att jag ska mena så att du får hacka lite?
Inlägg #19: Postat: 2002-01-15 13:02:00
Anna Li
Till Sara;
Sist jag kollade satt förståndet kvar. Vad jag sa var att det är inte så laddat att säga så för det är idealet; Om du säger - "gud va snygg du är"? till ngn så kanske den personen mår jättedåligt för den har alltid haft komplex för att den är för snygg och därför ses som en korkad bimbo mm. mm.
Men det kan ju knappast du veta. Samma sak med smal tycker jag.
Inlägg #20: Postat: 2002-01-15 13:05:00
Michael Lundahl
Anna: "...bara sagt vad jag tror". Hur hade du tänkt dig att man ska ha förtroende för vad du tror om någon när du inte ens träffat personen i fråga men ändå så totalt säger saker som betyder "Jag tror inte alls på vad du skriver utan tror att du mår egentligen så här"? Tycker du att det i detta läge är konstigt att jag känner för att slakta vad du skriver, speciellt som du i princip säger att AM ljuger alt. inte vet vad hon snackar om när hon skriver om vad hon själv känner?
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...