|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-15 10:25:00
|
|
Jörgen G |
Norm har blivit ett sånt där modeord som står mig upp i halsen! Vad är en norm? Vem bestämmer vad som är normen för hur man "får" se ut och vara som människa? Norm har blivit ett skällsord. För de enda som använder ordet definierar som själva som utanför, och försvarar sig mot all kritik med ""Du tillhör ju normen och har alla privilegier!"
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-15 11:09:00
|
|
Michael Lundahl |
Rita: Och denna "norm" skriker aktivisterna "Urrrk! Sjukligt! Anorektiskt! Sådana människor finns ju inte!" åt. De försöker införa en egen norm... men inget blir bättre därför att nya människor hamnar utanför.
Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-15 11:14:00
|
|
Anders |
Ställ det i relation till hur många som hamnar utanför. Procentuellt vinner normala halvfeta kvinnor överlägset, men det är väl inte intressant för dig. Jag misstänker att du hellre ser en smal pingla än en halvfet "vanlig" tjej, eller har jag fel? I såna fall, varför propagerar du inte för en ny "norm", du som gillar "vanliga" kvinnor?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-15 11:20:00
|
|
Michael Lundahl |
För det första är det inte "normalt" att vara halvfet. Genomsnittligt möjligen... men så slåss också fetmarelaterade sjukdomar om titeln "Dödar flest västerlänningar" i konkurrens med cancer. För det andra har du helt missat poängen: OAVSETT vad du sätter normen kommer folk att hamna utanför. Någon procent hit eller dit, 1/4 till 1/2 av befolkningen hamnar ÄNDÅ utanför.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-15 11:21:00
|
|
Michael Lundahl |
Och för det tredje - inte för att du har och göra med det egentligen - så har kroppsvikten väldigt lite att göra med vem jag faller för... vilket mina gångna val av flickvän tydligt visar... so choke on it will you?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-15 11:24:00
|
|
Anders |
"fetmarelaterade sjukdomar"? Nu snackar jag om vanliga icke tränade tjejer som inte käkar chips till frukost. Just det, i dagens ögon anses lite underhudsfett som "onormalt". Att det skulle ställa hälften av den kvinnliga befolkningen utanför är skitsnack, sänk det till en tjugondel kanske, som är pinn/modellsmala så är du kanske i närheten av rätt siffra.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-15 11:26:00
|
|
Anders |
"dina gånga val"? Tack för den, den meningen visar alltför tydligt vem som är "herre". Jag trodde att du var jämnårig med mig, men ditt resonemang hör hemma i grottan.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-15 11:45:00
|
|
Michael Lundahl |
*ASGARV* En till som tror att han kan göra långtgående slutsatser utifrån ett enda litet stycke text. Fel Anders... det där visar INGENTING. Hur kan du vara så naiv att du tror att du kan utläsa någonting om mig och mina förhållanden utifrån det där? Hugger efter halmstrån möjligen?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-15 15:50:00
|
|
Olof Öberg |
Uppenbarligen så måste Michael ha gjort ett val av flickvän om han inte blev tvingad till det förstås. På samma sätt så måste hans flickvän ha valt Michael som pojkvän. Halmgubbarna dyker upp allt som oftast här på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-15 16:01:00
|
|
Zeke |
Och så fick vi äntligen ett till sånt där trevligt *ASGARV* från Herr Lundahl. Alltid lika charmerande. Vi har förstått nu Michael att du inte ser något som helst fel på de kvinnor som visas upp i reklam och tidningar. Du är nöjd. Bra. Vi vet nu.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-01-15 18:39:00
|
|
Michael Lundahl |
Zeke: Jag lägger fram ett asgarv åt att Anders gissar fel så inihelvete... och från det får du fram att jag tycker inte det är något som helst fel på kvinnorna i reklamen. Hmmmm... Den där tankegången - eller avsaknaden av sådan - får du allt förklara för mig.
|
| |