Sourze sett från en webbutvecklare

Inlägg #1: Postat: 2002-01-14 18:08:00
Leenus
ja, jävlar tobias. du har ju så rätt i allt tror jag.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-14 18:14:00
Samuel Sirén
Läs min artikel igen. Problemet är inte att man använder Javascript, style sheets och cookies, utan att sajten överhuvudtaget inte fungerar alls utan dem. Det är f.ö. fullt möjligt att handla på Amazon utan att ha på Javascript, style sheets och cookies. Det gör jag själv ganska ofta.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-14 18:34:00
Michael Lundahl
Vad gäller JSP/Servlet är det något mognare och mer skalbart än PHP/ColdFusion. Detta eftersom JSP har tillgång till allt inom programspråket Java. JSP kan dessutom köras på valfri plattform och de flesta webservers.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-14 18:53:00
ingemar
min beundran för att du kunde skriva ... en fullt läsbar artikel kring detta ämne ... !!!
Inlägg #5: Postat: 2002-01-14 22:46:00
suz
en gång i tiden när jag hade ett job så brukade jag skicka inbjudan att läsa det jag skrivit till flera kollegor,,
det var bara det att alla hade samma ip adress på jobbet så jag fick inga läsar siffror trots att m å n g a hade läst vad jag skrivit,,snyft,,skojar :
Inlägg #6: Postat: 2002-01-15 08:04:00
Henrik
Det är din högst subjektiva åsikt att det är krångligare att koda sidor i asp än i de andra nämnda språken. Det beror ju HELT på vad man är van vid. F.ö. stämmer det inte att MySQL skulle vara gratis för Sourze. MySQL är gratis för icke-komersiella siter, men eftersom Sourze tar betalt för sina tjänster gäller inte detta. Diskutionen borde inte ligga på ett tekniskt plan, utan snarare på kompetensen hos de som utvecklat siten.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-15 17:02:00
Hans Eriksson
Designerperspektivt märks i dina kommentarer om javascript ock cookies. Nu vet jag inte så mycket om webbdesign men från användarperspektiv är javascrip respektlöst. Jag vill inte att min webläsare ska göra vad designern vill, den ska gör vad jag vill. Det inkluderar att inte änra utseende och att slippa en massa popups/reklam. Och att visa respekt för användarna måste väl ändå vara god design?
Inlägg #8: Postat: 2002-01-16 11:16:00
stefan
var använder amazon stylesheets & javascript? jag ser dâ inget.
Förövrigt är min mening att php är klart snabbast att utveckla i, men MySql klarar inte större traffik. jsp & oracle är lösningen framför andra, även om java är lite knepigare att använda.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-17 23:43:00
tobias
angående JSP: Länk: php.weblogs.com jag tror inte JSP är dåligt, men precis som det står på den sidan så är det lite för kraftfullt för de flesta webbyggen, speciellt en sida som sourze.
Laddar...