Starka kvinnor är ett hot

Inlägg #1: Postat: 2002-01-14 15:50:00
Michael Lundahl
I så fall är det jag och de flesta av mina kompisar av manligt kön som är detta undantag.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-15 08:53:00
Anna Li
Ofta har man en ganska snäv och väl selekterad bekantskapskrets. Både vad gäller ålder och värderingar. Så det vore i så fall inget konstigt.

Det är väl ungefär som att 95 av alla mina manliga vänner varit pappalediga cirka 30-40 av föräldraledigheten. Riksgenomsnittet ligger i allafall på 12.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-16 15:56:00
Stefan Holmqvist
Anna. Det beror lite på vad du menar med "konfrontation". Detta är trots allt en debattsida och allt under rena personpåhop och lite annat från den juridiska nomenklaturan är tillåtet. Vidare: Vilka är "man" i det resonemang där du tillintetgör antaganden om allmänheten med ens bekantskapskrets som bevisföring? Hur kan du då betrakta "man" korrekt?
Inlägg #4: Postat: 2002-01-16 18:59:00
Anna Li
Med man menar jag i det här fallet "de flesta människor". Ofta selekterar man ju sin bekantskapskrets utifrån ngt kriterium medvetet eller omedvetet samma utbildning, samma uppväxtort eller samma typ av värderingar eller fritidsintressen. Sä även om Michaels kompisar alla är på ett visst sätt så säger inte det någonting om hur män i allmänhet är.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-16 19:00:00
Anna li
Eller i allafall säger det inte så mycket att det kan bli en sanning som står oemotsagd.
Laddar...