|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-13 19:47:00
|
|
sus |
Vad grundar du själv dina uppgifter på? Jag saknar källförteckning.
Är du säker på att bästa lösningen för de aktuella barnen är att adoperas utomlands. Pengarna kanske skulle kunna läggas på att förbättra för barnen där de har sina rötter. Forts
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-13 19:48:00
|
|
sus |
Lägger du inte in västerländska värderingar i ditt resonemang? Kan det inte också vara så att det faktiskt sker en handel, marknad på barn. En handel och marknad där båda parter, såväl barnet som det barnlängtande paret, utnyttjas för ekonomisk vinning? Jag vet inte, det är bara en tanke. Det är emellertid alltid den svagaste som får sitta emellan!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-13 22:14:00
|
|
Carola |
Angående alzheimers så håller jag med till 100. Fick precis samma tanke som du. Ang. adoptioner så undrar jag lite över vad det är för siffror på uppgifterna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-15 17:22:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Att ta ett spädbarn, lämna i från sig det i ett par dagar eller månader till ett barnhem är ett trauma som kropp och själ minns. En tjej jag kännerär adoptivbarn och vi har ofta undrat om hon inte att mått bättre av att växa upp i sin hemby med sin familj. Fattigare, sjukare och död redan vid 50 men förmodligen gladare än att få växa upp i väst med ett sår....och bland folk som älskar att hugga.
|
| |