|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-13 10:05:00
|
|
Adam - forts |
Varför är det för övrigt ingen som upprörs i lika stor grad över de män som blir misshandade av sina hustrur? I en undersökning för nåt halvår sen visade det sig att 40 av engelska män hade blivit slagna av sina fruar!.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-13 15:09:00
|
|
Hugo Olsson |
Därför att männen kan försvara sig, kanke? Hur många män är det som blir ihjälslagna av sina fruar? Hur många män är det som lever gömda med skyddad identitet, i skräck för sina före dettor? Ditt första inlägg var bra, jag tänker inte heller skämmas, men ditt andra... nä.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-14 08:37:00
|
|
prime |
Hugo, då är vi ju inte lika inför lagen? och tror inte du att psykisk misshandel även är stor i denna grupp med andra ord så har männen svårt att lämna henne Och Hugo, varför verkar inte en misshandlad man betyda lika mycket för dig och så många andra?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-14 14:30:00
|
|
Hugo Olsson |
Alltså, om din fru eller sambo eller tjej slår dig så är det inga problem för dig att helt enkelt hålla fast henne tills hon lugnar ner sig. För en kvinna gäller det att låsa in sig eller fly lägenheten, om man kan. I Sverige blir ett par hundra kvinnor varje år dödade av sina partners. Det omvända händer kanske en gång per år.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-15 08:43:00
|
|
Kalle |
Hugo, visst är det skönt att lufta sina fördomar och generaliseringar? Du har ingen aning om hur stark och vältränad varken jag eller min fru är, så kan du inte hålla käften när du inte vet vad du pratar om! "enkelt hålla fast henne" Jo, du! Det skulle jag vilja se dig göra!
|
| |