|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-12 23:37:00
|
|
tobias |
granskning är jättebra, men det är ju uppenbart att det inte finns mycket att granska när de hakar upp sig på sådana här småsaker, eller så är de amatörmässiga. Det hon har gjort är givetvis fel, men jag kan inte se att det skulle påverka den politik hon för. Aftonbladet är iofs inte mkt bättre den heller, men aningen mer seriösare.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-13 17:11:00
|
|
Mikael Svensson |
Tja, jag tycker iofs inte AB är mer seriösa. Är det verkligen småsaker? När Mona "det är häftigt att betala skatt" Sahlin själv på ett privatmoraliskt plan uppvisar en sådan dålig/låg skattemoral. Givetvis påverkar detta i stort på något sätt också andra människors skattemoral. Och en hög skattemoral är givetvis extremt viktigt för välfärdsnationer. Det här är väl tusenfalt viktigare än alla de sidor om nöjesskvaller som AB och Expressen fyller sidor med VARJE dag.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-13 18:23:00
|
|
tobias |
att vara sen med räkningar eller missa betala dem är inte dålig skattemoral, hon slipper ju inte undan dem utan straffas ju själv. tobleroneaffären däremot är en annan sak, men vad jag förstog så var det inte avsiktligt fusk utan bara dumhet och slarv där med.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-13 18:24:00
|
|
tobias |
det är skillnad på skattefiffel/smitning och att vara sen med räkningar.
|
| |