|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-11 18:10:00
|
|
gisela |
en fråga bara: HUR kommer det sig att du jobbar på kronofogdemyndigheten? och apropå mona & co. en anledning till upprördhet är den extrema dubbelmoralen. är man SOSSE ska man tamejfan betala den skatt man tvingar alla andra att betala.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-12 17:08:00
|
|
Herbert |
Kan man som privatperson få utmätning via kronofogden, hos ett företag?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-13 14:56:00
|
|
Sten Andersson |
En fin och klargörande artikel. Synd bara på byråkratrubriken som blir en tråkstämpel i onöda
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-13 22:49:00
|
|
nihilisten |
Hört talas om enskild firma o konkurs med stora kreditförluster?
Lagstiftningen är stötande.
Du verkar utgå från att folk slarvar till sig en anmärkning.
Följderna av en anmärkning hör inte hemma i en demokrati.
Anser att endast banker ska få tillgång till upplysningar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-14 02:39:00
|
|
suz del 1 |
läs den här historien
Länk: sourze.se
och tala sen om var rättvisan är ? att jag lämnat allt medans fogden hjälper till att dessutom driva mej på underhåll ?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-14 02:41:00
|
|
suz del 2 |
jag har skickat e-mail till min handläggare för att diskutera hur jag ska betala fördigt, handläggaren svara inte på e-mail men skickar vanliga brev til min adress där jag bodde förut och inte har eftersändning ifrån, service ?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-14 14:44:00
|
|
Susanne Gräslund |
Jag har jobbat tillräckligt mycket med kreativa och konstnärliga strulputtar för att veta att en människas värde inte sitter i förmågan att hålla ordning på sitt privatliv. En del personer lever i kaos och har svårt att bryta detta. Givetvis måste det finnas sanktioner så att folk inte kan bete sig hur som helst, men jag har sett alldeles för många i grund och botten hederliga människor råka illa ut pga tråkiga omständigheter.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-14 16:34:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Wow. En gråmunk från den ekonomiska inkvisationen uttalar sig. Systemet med tre prickar och evisk ekonomisk apartheid för den som är brännmärkt är typiskt för den svenska modellen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-23 14:35:00
|
|
Janne |
Jag har en god vän som i spåren på bankers och finansbolags dans kring mammon, råkade illa ut i kraschen 1991. i 10 år kämpade han för att klara av att kunna ge barnen en riktig uppgväxt. Efter 10 år så fick han efter mycket motarbete och rena oförskämdheter och hot ifrån bankerna, skuldsanering. Kreditorerna vägrar att låta betalningerna gå över nätet med ytterligare kostnader som följd. Om 5 år så är saneringen klar, sedan följer ytterligare 3 år med betalningsanmärkning.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-23 14:38:00
|
|
Janne |
2. Sammanlagt så straffas han med 18 år, under vilken tid man knappt kan överleva. Om någon mördare slaktat någon, så hade denna person fått till gång till en Silbersky, förmildrande omständigheter osv.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-01-23 14:38:00
|
|
Janne |
2. Sammanlagt så straffas han med 18 år, under vilken tid man knappt kan överleva. Om någon mördare slaktat någon, så hade denna person fått till gång till en Silbersky, förmildrande omständigheter osv.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-01-23 14:39:00
|
|
Janne |
I fallet med min vän finns sådant. Det uttalades från en Bankdirektör, från en av våra större banker, som dessutom fick mycket stort stöd från bankakuten, att sådana personer som min vän inte hade existensberättigande. När det gäller pengar måste detta sättas högst, inga förmildrande finns ,hederliga människor är enbart något som man kan krama ur, för att sedan kasta bort.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-01-23 14:40:00
|
|
Janne |
3 .I fallet med min vän finns sådant. Det uttalades från en Bankdirektör, från en av våra större banker, som dessutom fick mycket stort stöd från bankakuten, att sådana personer som min vän inte hade existensberättigande. När det gäller pengar måste detta sättas högst, inga förmildrande finns ,hederliga människor är enbart något som man kan krama ur, för att sedan kasta bort.
|
| |