Inlägg #1: Postat: 2002-01-11 16:12:00
|
christer kyreus |
....sant, Stefan. Och SAMTIDIGT.
Allmänhetens reaktion, alla sk vanliga människor ute på gatan,
vad tycker dom i den här frågan?
Och är det rätt eller fel av media
och spegla allmänhetens känslor?
Frågan är rätt komplicerad... även om attitydatleter mfl nog kan hugga yxan i åsikternas försiktighet och kalla det kvasidebatt. Det här handlar också om IDEOLOGI.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-11 16:33:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Jag håller inte med dig. Jag håller stenhårt med dig att Media driver detta av helt andra skäl än de som man skulle kunna hoppas. MEN, svep inte bort att Sahlin är en jävla nolla som ljuger så ofta hon kan om detta och anser att hennes privatekonomi inte är relevant eller intressant för allmänheten. Detta är totalt jävla skitsnack! Det är grymt relevant och intressant. Speciellt ekonomiska saker, kanske inte henner barn och man etc men detta!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-11 16:42:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Mona är politiker och är med i toppen av de som bygger reglerna för det samhälle vi liver i. Är det då "helt ointressant" att se hur hon klarar sig själv i samma samhälle som hon påverkar ungefär 10 miljoner ggr mer än du och jag? Hon är en av de störsa beslutfattarna och ingenjörer av samhällstruktur, lagar förordningar, många av dem ekonomiska som påverkar oss privatpersoner. Är det då "irrelevant och löjligt" att kolla hur Mona själv klarar sig i sitt eget system? Me no think so!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-11 16:43:00
|
FJA |
Är det sjukt av media att driva hetsjakt på den jävla hycklande sossekärringen Freivalds som jobbar mot attt stockholms bostäder skall säljas ut för att sen likt en gam inte rösta emot, utan köpa upp sin egen privata och tjäna ett par millar.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-11 16:46:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Jag tycker det är synd att media är så upplage fokuserad då de sälhjer sig själva och tappar fokus på vad som är viktigt för oss. MEN, jag blir alltid lika glad när de slår rätt och slår hårt! Sänk de jävla berlusconi svinen som förskingrar, snoka bland börs VD ars hemliga företag som de fuskar med. Jaga skiten ur politiker som myglar med Taxi kvitton för miljoner. Alla som har rent mjöl i påsen ska inte ha något att frukta!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-11 16:47:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Gäller dock ha en bra gräns vad som är privat o inte. I detta fallet har du halvfel, detta är ett underbart sätt att se hur systemet slår tillbaka mot en av dessa grundare och hur hårt systemet går fram på folk som missar betala att de blir typ utfrsya av banker, sdtor företag etc o kan inte låna eller köpa mobil etcetcetc.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-11 17:12:00
|
Daniel |
Jag håller med varenda ord du har skrivit! BRA! Vi är alla människor på samma planet och en massa fjuttiga regler och lagar och tidningar som skriver om dessa kan vi vara utan.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-11 18:16:00
|
gisela |
politikernas uppgift är inte att "vara mänskliga" som av någon outgrundlig anledning alltid betyder att göra dumma saker. om man som mona sahlin är med i ett parti som kräver att andra människor ska betala skatt, då ska man betala skatt. allt hon och hennes parti tvingar andra människor att göra ska hon och de göra. självklart. men många politiker verkar ha förlorat allt grepp om verkligheten och tycker verkligen att deras regler bara gäller ANDRA människor.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-12 00:23:00
|
Florence |
Jag älskar Mona!
Mänskliga Mona!
jag tycker att det är mänskligt att fela.
jag tycker att det är för lätt att komma i klanderi med bilregistret!!
Det är bilregistret som är vårt gissel,INTE MONA!!!!
Jag tycker Mona ska bli nästa statsminister!!Någon vill skada,och få bort henne så enklet är det!! kan det vara Stig Malm som gömmer sig i SNOPPSTIMET????
ps rack för boken mvh Florence!!!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-12 01:39:00
|
Janne |
Mona Sahlin och hennes man får ut c:a80.000:-/mån. Till detta kommer div. tjänsteförmåner som är värt en hel del. Om detta hände några som tillsammans hade 20.000:- och som måste vrida ur plånboken för att få det att gå ihop så skulle jag inte säga något. Men hon har en av rikets högsta poster där hon förvaltar skattepengarna. Den som slarvar i smått slarvar även i stort. Hon har råd med att anställa en som sköter ekonomin, men hon står över "vanligt folk". Bort med henne!!!!!!!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-01-12 01:46:00
|
calle.w. |
Jag tycker som du,vi borde se till att hon faktiskt blir statsminister!
Jag menar hon är förvisso en höginkomstagare,men hon är en kvinna med skinn på näsan.
Hon behövs i svensk politik,skit i om hon inte kan hantera pengar,det kan inte jag heller.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-01-12 02:36:00
|
tobias |
har övergivit sossarna för några år sedan, men det är fan betydligt jävligt mycket lägre av expresen att fixa en gallupundersökning om hennes avgång än det hon gjort. vad hon gör privat har väl inget med hennes jobb att göra? jag tror för övrigt att jag aldrig skulle fått jobb om jag berättade hur jag var privat, men jag har klarat alla mina jobb utmärkt :-
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-01-12 19:20:00
|
Juanita Gina Zanetti |
De är ute efter att störta sossarna, två dagar innan så var G.Persson den populäraste partiledaren och det kunde tydligen inte pressen ta.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-01-13 11:42:00
|
milton |
NEJ, sluta inte granska henne. Sluta inte heller att granska, undersöka och "förfölja" andra politiker. Granksa snarare mer djupare och ingående. De människor som är tillsatta för att fatta beslut skall granskas, de skall ifrågasättas och det skall ställas höga krav på dem!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-01-19 02:32:00
|
rask pesk |
tjaba!
jag trodde att jag skulle hålla med dig när jag läste din artikel men insåg relativt snart att du och jag har helt olika uppfattningar - och ändå så har vi "umgåtts" en hel del på det sociala planet det bevisar bara att man inte kan lukta sig till en polititsk uppfattning...
jag är för MONARKIN... och mot det mesta här i världen i övrigt
det är snyggt med kungar och drottningar och så kan man ju alltid drömma om att gifta sig med en prinsessa!!! ti hi hi
|
|