Förbjud nikotin

Den här tråden diskuterar artikeln Förbjud nikotin.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-10 12:00:00
Linda
Viktigt ämne. Bra att du tar upp det. Ja, visst är det helt sjukt? Har du sett filmen Insider Med Al Pacino? Om inte, gör det! OM den amerikanska tobakslagen...
Inlägg #2: Postat: 2002-01-10 12:32:00
Kalle
Väntar bara på att det ska börja utföras attentat mot tobaksindustrin. Bränder i fabriker, lönnmord... Kanske en tobaks-taxidriver som rensar upp i träsket?
Inlägg #3: Postat: 2002-01-10 13:54:00
Anders Linnard
Lycka till! Jag har själv varit där och är rökfri idag, trots att jag började vid tretton års ålder. Efter den första jävliga perioden akta dig för målgångarna. "Nu har jag hållt upp i ett halvår, nu kan jag nog ta bara en." Det är på dem man åker dit igen.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-10 14:57:00
Adde
Kämpa Tomas! Jag lovar, du kommer att känna dig otroligt mycket fräschare när du slutat! Jag slutade själv snusa helt för lite mer än ett år sedan, och det känns fortfarande otroligt skönt.

Håller helt med om att tobak är en av de värsta drogerna pga att den är så beroendeframkallande och har i stort sett inga positiva effetkter som t ex alkohol och marijuana har.
Och som du säger, det är otroligt svårt att bara bruka tobak utan att missbruka.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-10 15:25:00
Leenus
Själv slutade jag röka för drygt en månad sen men åkte dit på snus istället. det känns bättre, jag skonar lungorna, men beroendet finns ju kvar. Min plan var att ta en sak i taget, först vanan, sen beroendet. lycka till!
Inlägg #6: Postat: 2002-01-10 16:20:00
Tobias
Verkligen bra artikel. Låg faktiskt igår kväll och tänkte jag skulle skriva en liknande artikel om tobak och cigaretter. Jag rökte cigg i bara två år, men har för några månader sedan lagt av, men kan ändå inte låta bli att köpa cigg vid vissa tillfällen, men jag känner inget sug efter det längre.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-10 20:31:00
Carola
Lycka Till! Men jag vill inte att de förbjuder nikotin, jag tycker om att röka.:
Inlägg #8: Postat: 2002-01-10 20:32:00
Gunilla
tack för att du delar med dig! Nu har jag lite lättare att förstå hur min pojkvän känner sig när han håller på att trappa ner. Han förklarade inte saken på samma sätt som du, men jag tror att han känner som du när det suger i kroppen efter en ny prilla. Tack!
Inlägg #9: Postat: 2002-01-10 23:55:00
Linus L
Vad klagar du på? Du hade ju ett val eller hur? Nog för att ungdomar på 80-talet kanske visste lite mindre eftersom det inte fanns någon riktig statistik. Men ungdomar idag som tycker så jävla synd om sig själva för att de inte kan sluta röka har jag ingen förståelse för. Man visste vad man gav sig in på. Även jag.
Inlägg #10: Postat: 2002-01-13 22:53:00
Anna Li
Jag är så otroligt glad att jag aldrig börjat röka och snusa. I femtonårsåldern kunde jag precis lika gärna gjort det - om det inte varit för mina föräldrar.

Med min taskiga karaktär hade jag aldrig klarat att sluta. Hoppas du klarar det!
Inlägg #11: Postat: 2002-01-14 12:36:00
Amanda Hellberg
Tomas, din artikel sparkade mig i röven och det behövde jag. Har i min dumhet flirtat med snus & cigg ett tag, tyckte det var lite "festligt", men nu är det nog. Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter.
Inlägg #12: Postat: 2002-05-02 13:16:00
coyote
tvärslutade röka april 2000 utan några som helst problem. fortsatte till och från att snusa från oktober. vanans mankt är stor men viljans större. mina lungor och bronker har nyligen återhämtat sig efter 14 års rökning. när upphör du med alkoholen då? nikotiniste
Inlägg #13: Postat: 2002-05-02 13:22:00
coyote
även läkemedelsindustrin maknadsför hårt de nya nikotinpreparaten. hävdar att det sk stödja dem som vill sluta med nikotin. men många fastnar i nikotinmissbruket ännu hårdare. tabletter, tuggumin eller plåster är enbart en anndra former att tillgodogöra sig nikotinkickarna. coyote
Laddar...