|
Inlägg #21: Postat: 2002-02-11 02:40:00
|
|
Macke |
Den här "svenskar"/"invandrare" debatten kan bli hur lång som helst men om man plockar ner den i molikyler handlar det mer om två barn som slåss om samma leksak.Har du någonsin fått en känsla av obehag eller bara ogillat en person utan "riktig" anledning?Jag får den känslan rätt ofta och ingen har rätt att säga att den känslan är obefogad.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-02-11 02:58:00
|
|
Macke |
Ingen väljer mina grannar och tvingar mig till integrering när jag eller andra parterna vill.Dessa "invandrare" skapar små kvarter för att just behålla sin del av landet/kulturen.Är deras kulturer krimminella?Inte?Varför blir det alltid tal om kultur varje gång någon "invandrare" står åtalad? ->>>
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-02-11 02:59:00
|
|
Macke |
"Dom är fattiga och bör därför visas hänsyn"?Kan jag som svensk någonsin klassas som fattig?Förmodligen inte.Är uteliggaren som sover i nåt gammalt föråd tillräckligt utsatt för att uppfattas som "fattig"?Mina grannar kommer aldrig att vara "legitimerade brottslingar" så länge jag har nåt att säga till om.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-02-14 22:34:00
|
|
krikon |
Som någon sa, de är mäniskor/individer med positiva och negativa sidor som alla oss svenskar.
Somliga är trevliga och somliga kräk men detta har inget att göra med deras kultur eller hudfärg.
|
| |