|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-09 15:25:00
|
|
Marcus P |
Visst finns det nya poeter. Massor. Jag föredrog dock att exemplifiera med sådana som folk kanske känner till. RnB har väl inte varit radikalt sedan Blues Brothers? Sen kom väl EMI och köpte hela rabbet. Magtröjor som promotar onani känns lite väl "Sex and the city" för min del iaf. Men fine, fulkulturen är det du gör den till.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-09 16:28:00
|
|
elin |
Nejå jag tvivlar inte på att det finns poeter i Sverige idag, jag undrar varför det bara ges plats för två eller tre stycken. Äh come on. RnB är väl mer än BLUES BROTHERS!Du tycker att två feta medelåldersmän från åttiotalet som gör covers på Aretha Frankling och James Brown i en usel holywood produktion - radikalt? Jag hävdar är att RnB är den snabbast växande musikgenren idag.Lyssna...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-09 16:40:00
|
|
Elin |
aretha FRANKLIG haha! DET är fulkultur
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-09 17:02:00
|
|
Jonas |
Med all respekt för dig och din smak, Elin, så skulle jag vilja påstå att RnB är den mest stinkande musikgenren idag. Där har vi faktiskt en genre som är usel rakt igenom, utan undantag. Radioanpassat, strömlinjeformat, genomkommersialiserat, idéfattigt mög. Att RnB är "snabbast växande" ifråga om marknadsandelar? är liksom beside the point.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-09 20:35:00
|
|
Marcus P |
Jag menade soundtracket från filmen och den musik det representerar. Om dagens så kallade RnB har jag samma åsikt som Jonas. Den växer visserligen i radio, men gör den det i källarna? Det är där och inte i NRJ som kultur skapas om man ska få generalisera lite. Förresten: de radikala 80-talisterna jag hade tur och slapp bli en sån - med en veckas marginal kommer börja spela dragspel. Eller nåt sånt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-10 12:04:00
|
|
Elin |
MarcusJonas: Ert värdesystem känns ugly ofräsht. Det kommer väl nån guldgrej ur garaget då och då självklart. Samtidigt som det kommer massor med grym Ludachris, Miss E,Usher, Destinys ur radion. Har ni inte vett att sålla skiten från diamanterna ta till klycsh handboken killar! Samtiden är här, var beatles också skit?
|
| |