Inlägg #1: Postat: 2002-01-08 23:22:00
|
tobias |
... jämlikhet handlar inte heller om att konfiskera någons pengar eller tillgångar, utan att förhindra att de ekonomiska absurda orättvisorna uppstår. avskriv dem titlarna och eventuella fördelar de har gentemot "vanliga" människor vore ett stort steg tycker jag. slottet skulle nog kunna dra in mer pengar om det gjordes om till lyxhotell eller något, än vad det drar in idag. antagligen drar det inte in några pengar alls iaf inte som kommer samhället till nytta
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-09 00:13:00
|
Michael Lundahl |
Ja men titlar kan de väl få ha ändå?! Vad gör det för skada! Sedan är det ju då fråga om vilka "absurda orättvisor" som uppstår i och med statschefsämbetet, vilka då ska jämföras med andra människor som har liknande eller större fördelar av sitt arvegods trots att det inte är kungligheter.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-09 01:33:00
|
tobias |
titlar är något lika förlegat som att kalla någon "ni" eller "herr" eller "ingenjör" eller liknande. Det symboliserar människors olika värde. Ju finare titel desto bättre folk. Iochmed kungatiteln och liknande får de en ärvd uppmärksamhet som nästan enbart är till deras fördel.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-09 09:42:00
|
Michael Lundahl |
Jag har aldrig varit mycket för symboler och deras "värde". Jag lever i verkligheten, inte en symbolvärld.
|
|