Journalistkåren är högerns hejdukar

Inlägg #1: Postat: 2002-01-08 17:37:00
Manne Helgesson
Du kommer aldrig jobba inom mediesfären. Tyvärr.
Dina resonemang är lysande och ditt engagemang och din oro berättigad. Svensk media och dess murvlar har höga tankar om sig själv. Obefogat tycker jag.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-08 18:08:00
christer kyreus
Alt rubrik: Journalistkåren
-KAPITALETS HEJDUKAR. Överallt
i världen är det ägare/kapital
som dominerar opinionsbildningen.
Markus: du har en poäng här!
- röde prästen KYREUS
Inlägg #3: Postat: 2002-01-08 18:10:00
Michael Lundahl
Ursäkta om har garvar ihjäl mig va... men först beklagar du dig vitt och brett över journalister med egen agenda och vinklade nyheter... och sedan darar du upp Janne Josefsson som exempel på en journalist som INTE är som övriga?! Mer vinklad Watergate-wannabe finns ju för fan inte! Nä du Hankins... vinklade journalister är inte hälften så illa som läsare som väljer vinklad journalist efter vad de vill höra... och till den kategorin hör du, i högsta grad.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-08 18:14:00
Sanningen
Att journalistkåren politiskt sett är mycket vänstervriden bekommer dig alltså inte?
Inlägg #5: Postat: 2002-01-08 18:37:00
Samuel Sirén
En undersökning för några år sedan visade att 30 av journalisterna röstar på Vänsterpartiet, eller nåt sånt.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-08 20:30:00
Hugo Olsson
Lustigt hur höger o vänster kan titta på samma program och båda bli lika förbannade över hur vinklat det är... Då är det väl inte HELT kört i alla fall...
Inlägg #7: Postat: 2002-01-08 20:41:00
Marcus P
Du har flera poänger. Jag har skrivit om samma sak i min artikel "Myten om medievänstern". Dock ser jag inte Janne Josefsson som en "ovinklad" journalist. Han är vinklad, fast åt ett annat håll. Som du sa: det finns nästan inga objektiva nyheter.
Inlägg #8: Postat: 2002-01-09 00:37:00
DHC
Bra artikel. Vet för lite om Josefsson för att uttala mig, men kritiken av media är bra & berättigad. EMU-grejen förvånade mig, hur de flesta medier körde med rubriker som "svenskarna vill ha EMU!" när EN enda undersökning visat positivt resultat, alla andra hade majoritet för nej-sidan.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-09 00:41:00
Emanuel Sidea
been there, done that.. jag har i allra högst grad märkt av det som chomsky/herman kallar för propagandamodellen. Det var inte utan anledning som nyhetschefen på Göteborgs-posten överlämnade en chomskybok till mig.
min artikel "bin Laden är oskyldig", ansågs den som propaganda för något som inte GP står för. det visar på att objektiveten finns inte, eftersom man borde isåfall publicerat den i syfte att skapa jämvikt i debatten som fördes att Bush hade Sveriges stöd och ingen hejade på bin Laden!
Inlägg #10: Postat: 2002-01-09 07:55:00
peter horal
om man är vänster tycker man att majoriteten är höger .står man långt till höger tycker man tvärtom. din artikel visar hur blint subjektiva vi är.
jag tycker nämligen helt tvärtom mot vad du gör. Att du sen inte förstår att korrekta undersökningar kan komma till ganska olika svar är en annan femma
Inlägg #11: Postat: 2002-01-09 09:11:00
Bertram
Man kan ju fråga sig vilka som tillfrågats i SIFOs undersökning. Fast det är klart den är ju tydligt manipulerad... Du får ursäkta men vilken djävla skitartikel det här var.
Inlägg #12: Postat: 2002-01-09 19:24:00
Sten Andersson
Häng hellre tidningsledningarna än jouralisterna Jag har retat mig länge på Tidningarnas debattsidor t.ex. DN:s. Redaktören där har suttit i decennier och vilka blir publicerade? Politiker och andra företrädare som har all möjlighet, egna tidningar, riksdagen etc att nå ut med sitt budskap. När ingen kommer på presskonferenserna eller om ingen skriver om pressmeddelandena ja då gäller det att sälja skiten till DN debatt Till råga på allt är det aldrig höjdarna själva som skriver.
Laddar...