|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-08 11:44:00
|
|
Jocke |
Man kan väl skriva då: "Det finns inga som helst skäl för att"... Skriv ut det. Micke har rätt, den som säger "jag fattar inte" ser rätt dum ut.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-08 12:38:00
|
|
Anna Li |
Eller den som skriver "det finns inga som helst skäl för att" verkar rätt besserwisser-aktig? I "jag fattar inte" finns ju även en fråga om förklaring eller i alla fall en öppning för det. ATt säga att de tinte finns skäl är ju däremot avfärdande och stänger dörrar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-08 13:01:00
|
|
Michael Lundahl |
sjuan: Jag tycker att man bör skriva i stilen "Kan någon förklara för mig hur/varför/etc... ?". Det lämnar en öppning för dialog och den som säger det visar en vilja att förstå även om han/hon inte gör det just nu.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-08 22:10:00
|
|
SjuanAnnali |
Ja Michael, det kanske skulle vara det allra mest stilistiskt korrekta. Men om alla hela tiden valde det mest korrekta och bästa sättet så skulle det bli lite torftigt på ett annat sätt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-09 10:56:00
|
|
sus |
Att skriva klart och redigt är inte det samma som att skriva tråkigt och torftigt. Man kan skriva rikt och levande utan att bli luddig eller flummig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-09 17:54:00
|
|
Annali |
Nej men om alla skriver likadant då blir det lite trist. En del skriver "fattar inte" andra skriver "det finns inga skäl" andra skriver "kan någon förklara". Detta ger ju också delvis uttryck för personligheten hos den som skriver och det tycker jag är charmigt!
|
| |