Årets "Robinson" och samhället

Inlägg #1: Postat: 2002-01-06 20:06:00
Marcus P
Där sa du banne mig ett sant ord. Lumpen är ett annat bra exempel på sådant samarbete. Tänk dig en fältvecka där varenda snubbe i plutonen ska vara individualist och göra precis vad som faller honom in. Dokusåpan "Luckan" kanske vore nåt?
Inlägg #2: Postat: 2002-01-06 22:15:00
Christian
Vilka helsidor i media! "Vem klarar äta pansarkexen?", "Nisse blev sjuk av ravioli i guldburk" "GB talar ut:" Killarna respekterar mig inte!"" Theres no end to the possibilities...
Inlägg #3: Postat: 2002-01-06 22:36:00
Marcus P
Pansarkexen är ju goda. Byt ut raviolin mot "Död mans finger" så är det nästan äta orm-nivå på det hela. "Vad händer när Kn Ullberg får se Larsson med uppknäppta knappar på nästa visitation?" "Kommer grupp fyra att lyckas behålla sin goda sammanhållning ända till fjällmarschens slut?"
Inlägg #4: Postat: 2002-01-07 07:55:00
Christian
Pansarkexen smaka fan första veckan i skogen men sen blev ed bara bättre o bättre :- Fan , det här kan man ju väva vidare på i all oändlighet ..... "Vi åt 20 år gamla konserver" , "Jag somnade i snön"
Inlägg #5: Postat: 2002-01-07 10:22:00
Marcus P
"Jag läste fel - chokladkakan var från 1974 och inte från 1994 - hjälp!" Du är väl några år äldre än mig. Hade du de gamla fyrkantiga pansarkexen? Nuförtiden är de runda och påminner om mariekex - fast dubbelt så tjocka. Minst.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-07 10:51:00
Christian
Bara 27 så de runda kexen hade jag allt . Smaken var ju rätt sjysst men satan vad torr i munnen man blev. Förresten skulle du ha slängt in en sån här bra text på media istället bara för att få ett lite längre liv på Sårs-löpet.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-07 11:07:00
Christian
O mitt upp i alla guldburkar, ljusbruna chokladpaket silvrigt frystorkatbästa käket så kommer de små flashiga Nickel-paketen. Missade militärledningen att skaffa tråkiga paket till dom?
Inlägg #8: Postat: 2002-01-07 14:07:00
Marcus P
Jag tyckte att slutsatsen hade mer med "samhälle" att göra. Nåväl. Jo, pansarkexen. De skulle ju kompletteras med druvsockerdryck ju! Helst med klortabletter i; vattnet var ju taget från en närbelägen bäck. Och Nickel... det kom ju nån konstig variant sen men fyllning och skit i. Den fick vi under vinterövningen. Men i 40 minusgrader fryser fyllningen i alla fall.
Laddar...