Visst har politisk debatt mening!

Inlägg #1: Postat: 2002-01-06 01:41:00
Samuel Sirén
Säg oss, vilka av mina föreställningar stämmer inte med verkligheten, tänker du dig?
Inlägg #2: Postat: 2002-01-06 03:15:00
Hugo Olsson
Tja, att kapitalism ÄR frihet, till exempel - knäckt av Marcus Priftis och Stefan Holmqvist, eller "Hitler var vänster" - knäckt av bland andra Daniel Cohen.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-06 03:28:00
Samuel Sirén svar på svar 2
Så pass? Fast Priftis artikel gick ju inte alls ut på att kapitalism inte är frihet, utan på att kapitalism inte är "lika med" frihet. Han falskciterade mig till och med, den spjuvern. Fast du kanske inte riktigt förstår distinktionen? Att du väljer att blunda för alla de historiska fakta som visar att Hitler var en anti-kapitalist inspirerad av Marx bekräftar på ett utmärkt sätt hur de "troende" är fullkomligt oemottagliga för allt som strider mod deras trossatser.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-07 03:06:00
Hugo Olsson
Jag tänkte mer på diskussionen efter Priftis artikel än på själva artikeln, faktiskt...jag är inte särskilt imponerad av dina retoriska hårklyverier. Vem är troende förresten, Samuel? Alla som inte låter sig övertygas av just din trosriktning?
Inlägg #5: Postat: 2002-01-07 05:19:00
Samuel Sirén
Med "troende" avser jag bland annat den som hittar på de fullkomligt vanvettigaste bortförklaringar när han får fakta presenterad för sig, den som hellre än att argumentera bygger upp s.k. halmgubbar t.ex. genom att, såsom Priftis, falskcitera och den som hävdar att hans "sida" har någon sorts inneboende god egenskap som omöjliggör att dess utövande kan få negativa konsekvenser.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-07 05:25:00
Samuel Sirén forts svar till Hugos svar 4
Faktiskt, Hugo, den enda som har kommit med någorlunda sansade, "icke-troende" invändningar på min artikel om Hitler är faktiskt du själv, om jag får påpeka det. Alla andra invändningar är ren liturgi, men du påpekade faktiskt förhållanden som faktiskt kräver en hel del tankekraft att försöka? bemöta.
Laddar...