|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-05 15:34:00
|
|
Anna LI |
Om man nu är så himla försvagad och kass efter 50 så är det ju himla konstigt att så många VD:ar och företagsledare är över 50. Säkert mer än 50. Vari ligger konsekvensen?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-05 16:14:00
|
|
Mikael V |
Väl skrivet! Jag är inte 40 ännu fyller 40 i februari men känner igen hopplösheten i att söka jobb. Jag är högskoleutbildad, socialt kompetent och en någorlunda intelligent man, men blir jag någonsin kallad till intervju? Nä. Sen underlättar det inte att jag haltar. Fan...ge mig ett jobb! Eller mucho kosing!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-05 16:47:00
|
|
sus |
Du har rätt! Jämställdhetslagen omfattar könstillhörighet, sexuell läggning, funktionshinder och etniska minoriteter. Ålder sägs det inget om. Och det är djupt orättvist att inte ta tillvara den kompetens en mogen person besitter. Tack för en välskriven artikel!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-06 09:59:00
|
|
Sten Andersson |
Det är meningslöst för en 40 att svara på annonser och skicka in ansökningar. Arbetsförmedlingen har inte kompetens för akademikernas arbetsmarknad. Anlita vänner, kontakter, sök upp personalhandläggare, anlita rekryteringsfirmor. Många anställare gillar faktiskt äldre när de väl sväljt misstänksamheten. Vet att äldre jobbar som slavar, tänker efter före och sällan är borta.
|
| |