Världens värsta klassamhälle

Den här tråden diskuterar artikeln Världens värsta klassamhälle.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-05 17:39:00
Ännu mer trött
Gäspa större. Det ser ut som Somos fått sällskap. Härligt med en till papegoja som har sån begränsad skrivarförmåga att varenda artikel handlar om kommunismens uselhet. Undrar just hur varför ni ska underskatta era läsare hela tiden? Vi har redan fattat att ni är blå, eller är det så att trögtänkthet är något vanligt förekommande i era led eftersom ni inte slutar dra samma tjat? nej jag är inte kommunist om du undra
Inlägg #2: Postat: 2002-01-05 18:40:00
Clemens Klarke
Vem som helst kan dessutom inte resa till Nordkorea. Läste om en journalist som trots allt fick åka dit, hon fick ha flera olika guider med sig hela tiden som bestämde vilka de skulle prata med. Att prata med "vem som helst" gick inte, det är nämligen förbjudet i Nordkora att prata med främlingar.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-05 18:59:00
Pär
Tack för upplysningarna, herr Sirén.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-05 23:31:00
Somos
Konstig att alla klagar på Samuel. Jag har aldrig hört någon klaga när någon säger något mot rasism eller demonstrerar mot främlingsfientlighet. Det är ju minst lika utjatat som när Samuel skriver om liberalism, dessutom är det ju samma organisationer som gör det. Ska Ung Vänster sluta propagera för sin åsikter för att alla redan vet var de står? Samuel, fortsätt att skriva!!
Inlägg #5: Postat: 2002-01-05 23:34:00
Somos
Till signaturen "trött". Jag börjar tröttna på att du ger samma kommentar till flera artiklar. Alla vet att du inte är intresserad av anti-kommunistiska texter. Måste du gång på gång skriva det? Du underskattar ju sourze-läsarna! Dessutom skriver du dålig svenska.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-06 01:03:00
Mikael Svensson
Till Isa mfl. Så länge det fortfarande finns monster i t.ex. Sverige som fortfarande "hyllar" länder som Nordkorea så kan sådana här artiklar aldrig komma i för stort antal.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-06 01:55:00
erik de avhl
Det är väl ändå ganska få svenskar som stödjer nordkorea? Ingen tar Kpmlr på allvar. onödigt att ödsla energi på att försöka hitta samband mellan den svenska vänsern och nordkorea.
Inlägg #8: Postat: 2002-01-06 11:45:00
Mattias
Det klart att Samuel skall fortsätta skriva. Jag håller inte med honom särskilt mycket men anser att det är viktigt att hålla sig öppen och odogmatisk inför idéer som strider mot ens egna. Dessutom skriver han ju jävligt bra. Keep it up Samuel
Inlägg #9: Postat: 2002-01-06 20:50:00
IDIOT!!!
ett riktigt kommunistiskt samhälle är klasslöst... jag förstår att du har svårt att förstå allting men jag kräver inte det heller..
Inlägg #10: Postat: 2002-01-07 01:00:00
Fredrik Jung Abbou
Intressant läsning förutsatt att dina fakta stämmer.
Inlägg #11: Postat: 2002-01-07 10:10:00
Stefan Holmqvist
Nordkorea... en aldrig sinande källa för att kunna producera en bra anti-kommie artikel. Vill du citera riktiga dumheter på ämnet så flicka till www.fib.se och läs Christer Lundgren. Han sitter i Svensk/Nordkoreanska vänskapsförbundet.
Inlägg #12: Postat: 2002-01-07 14:56:00
Leif Sjöqvist
Inte nog med att den skrivande anakronismen Siren inte kan sätta saker i ett historiskt perspektiv .
Om Siren kan säga att Ehnmark är anhängare av Nordkorea kan jag på lika logisk grund hävda att Siren är nekrofil . Leve värderelativismen Siren.
Inlägg #13: Postat: 2002-01-07 21:28:00
Anna Li
Mycket intressant tycker jag. Såg även ett tvprogram från Nordkorea som visade mycket av det du beskriver. Hemskt förtryck av folket och mycket svält. Hur kan detta pågå utan att världen reagerar kraftigt?? För Nordkoreanernas skull får man väl hoppas att någon regimstödd terroristorganisation gör illdåd i USA.
Inlägg #14: Postat: 2002-01-07 23:16:00
Johan
Är detta ett försök för att visa att kommunismen ont?
Den typen av kommunism som härskar i Nordkorea ogillas vill jag påstå i alla politiska led i sverige.
Så vad är syftet med artiklen? är detta inte ännu ett försök att få kapitalismen att framstå som det enda alternativet?
Inlägg #15: Postat: 2002-01-10 10:17:00
aston
precis som det Albanska folkets frihet krossades av revisionister, kapitaliseter och inde minst de socialdemokratiska förädarna till arbetarklassen bedrivs nu en hettskampanj mot de demokratiska Nordkorea. Varför inte visa sanningen?
Laddar...