Inlägg #1: Postat: 2002-01-05 09:32:00
|
AMN |
stackars stackars mig. varför är det synd om mig egentligen? är jag trög och efterbliven eller?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-05 23:47:00
|
Miska Aalto |
Det var inte jag som sa det.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-06 02:24:00
|
Dan Sandberg |
Miska: Om du anser att det är synd om alla som har fördomar blir det många att tycka synd om. Dig själv till exempel. Prisa henne istället för hennes ärlighet!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-07 00:26:00
|
Miska Aalto |
Tjena. Jag måste säga att fördomar om hudfärg är det absolut löjligaste jag vet och jag kan aldrig prisa någon för såna fördomar. Sen har jag aldrig skrivit att jag tycker synd om alla som har fördomar, för det gör jag inte. Jag själv har tex en massa små, fåniga obetydliga fördomar men inga som är så jävla korkade.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-07 10:41:00
|
AMN |
jag vet. visst fan är det löjligt. men det går inte att förneka att de finns. egentligen har jag nog mindre fördomar om hudfärg än de flesta, men det är ett tragiskt faktum att man omedvetet ser ner på de som är annorlunda, hur mycket man än vill. fördomar om hudfärg finns, och det är förbannat vanligt. men det handlar absolut inte bara om svenskar som ser ner på invandrare, utan lika gärna om svenskar som ser ner på japanska turistgrupper. eller vad fan som helst.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-07 13:42:00
|
jocke |
Självmedvetenhet är första steget för att göra något åt problemet. Typiskt Sverige, om någon vågar erkänna att de känner något som inte är politiskt korrekt blir de utskällda för det, även om intentionen är den bästa. Det är dålig stil!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-07 22:41:00
|
Sigrid |
Håller verkligen med om att det är dålig stil att skälla ut någon som vågar erkänna att de funderar på något som känns fel. För det första är AMN medveten om att hon tycker något som hon dessutom anser är fel, vilket gör henne till en av de som faktiskt kan förändra saker till det bättre. Det finns ju dem som är värre! För det andra kommer man absolut ingen vart med att se ner på varandra och säga att du löjlig och korkad, då kan man ju lika gärna skita i hela tanken på att förändra något.
|
|