Politiska diskussioner är meningslösa

Inlägg #1: Postat: 2002-01-04 15:41:00
Johannes
Det där var det dummaste jag har hört. Vadå självömkan? Vadå "argumenten håller inte"? Hur vet du det i förhand? Vilken artikel har du egentligen läst? Priftis artikel är en klockren analys. Din kommentar... tja, i artikeln nämns ditt namn i kombination med "förstår inte svenska". Det får tala för sig själv.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-04 16:22:00
Stefan Holmqvist
Samuel jag flukta lite på din hemsida. Är bilden på dig där tagen innan eller efter din empati bypass operation du gick igenom?
Inlägg #3: Postat: 2002-01-04 19:17:00
Samuel Sirén svar på svar 1
Unge herr Priftis artikel är en orgie i frustrerad självömkan hos en person som upptäckt att det är meningslöst att HAN SJÄLV skriver färdigt sin artikel. Att andra mediokra skribenter känner igen sig är förstås naturligt. Att unge herr Priftis drar generella slutsatser om debatter och argumantation utfrån sin egen nyvunna? smärtsamma insikt om sina tillkortakommanden som debattör framstår dock som aningen anspråksfullt, om man säger så.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-04 19:21:00
Samuel Sirén svar på svar 2
Det finns många bilder av mig på min websajt Länk: algonet.se , fast jag förmodar att du menar den uppe till vänster på förstasidan? Tycker du illa om mitt utseende, eller vad föranleder din märkliga fråga?
Inlägg #5: Postat: 2002-01-04 20:28:00
nihilist
SH:fniss
Inlägg #6: Postat: 2002-01-04 22:09:00
Lena V
Äldre Herr Sirens svar på fråga 1 är ett eminent exempel på det unge Herr Priftis hänvisar i texten som Herr Sirens svar baseras på. Unge Herr Priftis resonemang visar sig fulländigt när Äldre Herr Siren faller i den finurligt riggade fällan och i sann sandlådeanda försöker vinna billiga poäng genom ett verbalt men synnerligen förmodat genmäle. Unge Herr Priftis - Älder Herr Siren 1-0
Inlägg #7: Postat: 2002-01-04 22:33:00
Samuel Sirén svar på svar 6
Det där framstår som ett s.k. cirkelresonamang, på mönstret "att folk säger emot visar att jag har rätt när jag säger att alla alltid säger emot".
Inlägg #8: Postat: 2002-01-04 23:10:00
Lena V svar på svar 7
Det där framstår som ett s.k sistaordetresonemang, på mönstret "det spelar ingen roll vad som sägs, så länge jag är sisten som säger något".
Inlägg #9: Postat: 2002-01-04 23:26:00
Samuel Sirén svar på svar 8
Du kanske har en benägenhet att döma andra efter dig själv?
Inlägg #10: Postat: 2002-01-04 23:45:00
Lena V svar på svar 9
Ett antagande som går i god stil med Äldre Herr Sirens resonemang. När argumenten tryter attackerar man skyndsamt personen i fråga. Eftersom Herr Siren inte har inblick i mina personliga egenskaper, så tycker jag att han ska sluta anta och istället resonera sakligt.
Inlägg #11: Postat: 2002-01-05 00:19:00
Olof Öberg
Nu kan ju Samuel verka arrogant långt ifrån kungen på området, Claes Croner, dock, men Marcus Priftis har ju fortfarance inte redogjort för kopplingen mellan nyliberalism och nazism. Jag antar att den aldrig kommer eftersom han verkar ha "tappat" tron på politisk debatt och/eller vill inte svara för sina grundlösa påståenden -- hans meningsfränder "vet" ju redan att han har rätt.
Inlägg #12: Postat: 2002-01-05 00:54:00
Lena V svar på svar 11
Du "antar" och han "verkar ha tappat" eller vill inte svara för sina "grundlösa påståenden". Dessa Dina påståenden ligger till grund för hela resonemanget. Du är redan säker på din sak och som icke fritänkande är det i mening meningslöst att föra en politisk diskussion. Så enkelt är det:
Inlägg #13: Postat: 2002-01-05 02:05:00
Olof Öberg
Du är redan säker på din sak att jag är icke fritänkande och är därför icke fritänkande. Därför är det i mening meningslöst att föra en politisk diskussion. Så enkelt är det. ... Om ni kunde lämna den här meta-debatten där det gnälls att ni inte kan övertyga era meningsmotståndare om era åsikters förträfflighet så kan vi återgå till den riktiga debatten där Priftis var just på väg att redogöra för kopplingen mellan nyliberalism och nazism.
Inlägg #14: Postat: 2002-01-05 02:31:00
Lena V
Och än slank han hit...ämnet du berör Olof handlar om en annan artikel, varför inte låta relevansen råda och diskutera under rätt adress?
Inlägg #15: Postat: 2002-01-05 03:13:00
Olof Öberg
Umm, om du tittar på Samuel Sirens inlägg som startade just denna tråd så handlar det just om Priftis i Sirens mening "orgie i självömkan" när han egentligen inte hade några argument att backa upp sina tidigare påståenden. Med andra ord så är min kommentar högst relevant och on topic. Personligen så är min kommentar till denna artikel - jaha, skall vi lägga ner verksamheten eller skall vi fortsätta med antagandet att andra faktiskt kan ändra åsikt? God natt.
Inlägg #16: Postat: 2002-01-05 18:44:00
Marcus P
Oj. Hm, vad ska man säga? Att någon kan missförstå den här artikeln så kapitalt att han kallar den för en "orgie i självömkan" övergår faktiskt mitt förstånd. Till Olof Öberg kan jag säga att jag har ändrat mig och kommer att publicera artikeln om sambandet mellan nazism och nyliberalism i nästa vecka.
Inlägg #17: Postat: 2002-01-05 22:53:00
Samuel Sirén svar på svar 16
Du tänker redovisa dina funderingar i alla fall? Det gläder mig. Kommentarer om hur du sprang till skogs som postats efter 18:44 men före 22:52 postades innan jag tagit del av denna glädjande upplysning.
Laddar...