Snälla förlåt mig, jag är rasist

Inlägg #1: Postat: 2002-01-04 15:53:00
Juanita
Jag förstår poängen och jag tycker inte att det är rasism.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-04 17:10:00
Anna Maria Nilsson
Ja, jag vet att invandrare är minst lika trevliga som svenskar. Jag har kompisar som är invandrare anledningen till att de inte är så många är bara att jag inte har träffat så många Gäng är alltid galna, men den rasistiska journalistiken i Sverige medför att fördomarna alla människor har riktas mot en speciell grupp människor dvs. invandrarna. det är det jag vill komma åt och det är det jag vill få folk att inse.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-04 17:46:00
Rustam
Det är inte rasism, jag som invandrare är rädd för kickers med pitbulls. Just för att, som du säger, många av gängen är farliga oavsett ursprung.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-07 16:52:00
Stumpen
vad jag ville få fram med min kommentar var att man ofta tenderar att känna sig rasistisk eller bli stämplad för rasist om man säger något negativt om s k kickers; vilket man inte blir om man spottar över nassar. galna kickers som rånar folk och har pitbulls ska självklart kritiseras, utan att vara rädd för att bli stämplad som rasist. ...
Inlägg #5: Postat: 2002-01-07 16:52:00
Stumpen
... ... för det har ju inget med att de är invandrare att göra; även om invandrare är överrepresenterade bland kickers vilket helt enkelt är ett resultat av att ungdomar söker tillbehörighet - precis som nassar och bodybuilder, eller varför inte indiepopare och punkare, även om de oftast är harmlösa :-.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-08 01:14:00
Runar
Jag förstår poängen, men till skillnad mot Juanita tycker jag att det är rasism. Du sa att invandrare oftare var mycket trevligare än svenskar. Det är en fördomsfull generalisering. Alla svenskar som jag känner är mycket trevliga.
Laddar...