Riktiga män slår varandra på käften

Inlägg #1: Postat: 2002-01-02 01:09:00
Huck
Christian, du kan väl då vara så vänlig att förklara meningen med denna ädla "sport", så att vi som inte "förstår ett skit" kan bli mer upplysta samhällsmedborgare. Dagens kuriosa: Det heter "ring" eftersom det från början var en ring och ingen "fyrkant". Detta för att ingen av de stackars boxarna skulle få chans att fly in i någon av hörnorna.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-02 03:55:00
Samuel Sirén svar till Christian
"Ultimate Fighting" är inte alls så förskräckligt brutalt; boxning torde faktiskt vara farligare. Jag förstår inte alls varför olika kampsporter måste hacka på varandra, det är väl bättre att gemensamt hacka på de söndagskolefröknar och andra fåntrattar som hackar på kampsport?
Inlägg #3: Postat: 2002-01-02 23:05:00
Christian
Samuel: JAg vet inte mycket om UF men det jag har sett är rent ut sagt för jävligt och helt omöjligt för mig att ens titta på och än mindre acceptera.
Huck: Vet inte tillräckligt om boxning för att föra dess talan men att bara dra en parallell mot knytnävslagsmål blir bara dumt. Att man bör ifrågasätta detdet lämpliga i vissa kampsporter anser jag vara självklart men då får man komma med något vettigare än Navid. Många tycker att det är befängt att 22 vuxna män jagar en fotboll...
Inlägg #4: Postat: 2002-01-05 05:09:00
Samuel Sirén svar på svar 3
I boxning slår man på varandra med vadderade handskar, vilket inte ger synliga blåmärken men skakar om hjärnan ganska ordentligt. I UFC slåss man med bara knogar eller små fjuttiga handskar som ger både blåmärken och blodvite, men som inte alls är lika farligt för hjärnan. UFC ser oerhört brutalt ut, vilket är tanken, men är i själva verket inte alls så förfärligt farligt. Dessutom avgörs många UFC-fighter genom brottning, utan att speciellt många slag eller sparkar utväxlas alls.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-14 14:32:00
Christian
En sport där man tillåter sparkar och slag mot en liggande, skakad motståndare anser jag vara vedervärdig. Men det är min åsikt!
Laddar...