The Great Nazi Cover-Up

Inlägg #1: Postat: 2002-01-01 18:14:00
Samuel Sirén
Rent populistiska partier som fiskar efter väljare i alla "klasser" har ofta sänkta skatter på programmet för att behaga medelklassen och rasism för att behaga arbeterklassen. Tragiskt, men sant.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-05 13:46:00
Katarina
Jo visst är de populistiska.Men kopplingen för dem mellan nej till flyktingar och sänkta skatter handlar om offentliga utgifter.Att ta emot flyktingar kostar på kort sikt
samhället pengar.De flyktingvänliga i samma gäng säger:de får gärna komma hit , men de får inte en krona. Istället ska tex minimilöner tas bort, för då får alla jobb.
Grundsynen är densamma: Människor får inte "kosta" någonting.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-05 14:19:00
Olof Öberg
Människor får visst kosta om det är någon är villig att betala. Uppenbarligen så anser vissa att det är bra att hjälpa flyktningar och det kan det göra i ett nyliberalt samhälle. Vad de inte kan är att tvinga andra till det. Den enda äkta solidariteten är den frivilliga. Skulle dock krävas att folk faktiskt är genuint intresserade av att hjälpa och inte förväntar sig att socialen gömmer bort det de inte vill se.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-05 17:38:00
Samuel Sirén svar på svar 2
Fast bland sosseväljare är ju motsvarande inställning att "de kommer hit och tar alla de jobb och bidrag som sådana som JAG borde ha!"
Inlägg #5: Postat: 2002-01-05 21:52:00
Katarina Svar på svar 4
Har du något svar på svar 3?
Inlägg #6: Postat: 2002-01-06 00:07:00
Samuel Sirén svar på svar 5 och 3
Nej, jag håller inte alls med. Jag tycker att det skall finnas ett socialt skyddsnät, inkluderande hjälp till dem som tvingats lämna hela sin tillvaro bakom sig för att fly till främmande land. Så jag är inte "nyliberal" i den meningen att jag till varje pris vill avskaffa så mycket offentlig sektor som möjligt. Däremot är jag anhängare till fri och oreglerad ekonomi PLUS ett socialt skyddsnät som rimligen är skattefinansierat för dem som inte klarar sig på egen hand.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-06 00:10:00
Samuel Sirén svar på svar 5 och 3 forts
Forts. på förra svaret. Sådana samhällen har också på ett fullkomligt förkrossande sätt visat sig vara mest angenäma att leva i.
Laddar...