Inlägg #1: Postat: 2001-12-26 00:15:00
|
Samuel Sirén svar till Sara |
Amerikas "hetsjakt efter muslimer"? Min bästa Sara, fantasin tycks det åtminstone inte vara något fel på! Eller läser du måhända inget annat än propagandapamfletter från kommunistisk ungdom el.dyl.? För var i hela friden har du fått idén att det pågår en "hetsjakt efter muslimer"?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-27 12:10:00
|
Fredrik Fyring |
Sara, du verkar helt ideologiskt förblindad. Hetsjakt på muslimer i USA? Varför inte kolla på de länder där folk verkligen förföljs p.g.a religion eller ursprung, t.ex Indonesien, Kina, Iran, Irak.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-27 20:13:00
|
Sara |
Jag har vänner som studerar i USA, och i deras skolor har man sjungit nationalsången dagligen varje morgon sedan den 11:e. Alla icke-amerikaner som jag känner har behandlats illa av ett folk som är piskat av dess medier och president. Och då är ekvationen enkel.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-27 21:26:00
|
Patrik Hammar |
Sara, att sjunga sin nationalsång och älska sitt land är inte rasistiskt. Du är förvirrad, Sök hjälp.
Israel är inte rasistiskt heller. Kan du sluta med ditt propagandadravel och försöka skaffa dig en utbildning istället så att du förstår världen omkring dig?
Outbildade människor är så patetiska...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-28 00:46:00
|
Samuel Sirén svar på svar 3 |
Din tanke är alltså att det är "hetsjakt efter muslimer" att sjunga amerikanska nationalsången. Och vi kan nog inte utesluta att det finns en hel hop vänstermänniskor som ivrigt håller med dig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-28 03:19:00
|
Sara |
Ja, vart kan jag få den sjuka idén att försigårs en hetsjakt på muslimer. Jag tänker på en svart lista, där folk har fått sina tillgångar frysta utan att få höra motivet därtill? Det kallar jag hetsjakt, men ni tolerar förstås sånt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-28 03:22:00
|
Sara |
_tolererar_ ska det vara.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-28 03:29:00
|
Samuel Sirén svar på svar 6 |
Du föreställer dig alltså att det beror på att de är just muslimer, och inte alls på sådant som t.ex. att de misstänks för terroristsamröre?
|
|