Erövra den kvinnliga sexualiteten

Inlägg #1: Postat: 2001-12-21 16:31:00
Bo
Av ren nyfikenhet så vill jag gärna veta var du har fått informationen om att kvinnor inte har samma behov av visuell stimulans. Vilka vetenskapliga fakta grundar du detta på? Hur vet du detta?
Inlägg #2: Postat: 2001-12-21 16:44:00
Jörgen G
Bo, hur vet du att det INTE är så? Om det fanns någon efterfrågan på visuell porr för kvinnor, borde det isf inte finnas något litet exempel på ett försök med tidningar, böcker eller film för kvinnor som har burit sig?
Inlägg #3: Postat: 2001-12-21 17:34:00
Sascha
Enligt din argumentation skulle ju kvinnor inte ha ngn sexualitet ö h t, eftersom det ju knappast heller kryllar av diskussioner, beskrivningar, ord för och om kvinnans sexuella behov. Bara för att en företeelse är vanlig betyder inte det att den är naturgiven.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-21 17:42:00
jensa
Bo... du kan ju se hur det har gått när man försökt med "kvinnlig" porr, käpprätt åt skogen nånstans. Om nu kvinnor hade samma behov så torde det vara kvinnor som köpte bögtidningar, nu tror jag inte att så är fallet. Porr med mer "kvinnlig" inriktning har heller bevisligen inte funkat.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-21 19:11:00
Bo
Jag ser fortfarande inte några källhänvisningar till det du anser vara "fakta". Men, ok, jag förstår nu att det är en skröna, precis som så mycket annat när det handlar om kvinnlig sexualitet. Har du någonsin funderat på att det finns sociokulturella skäl till kvinnors konsumtion av visualierad sex? Att det inte är socialt accepterat för kvinnor att "tycka om" sex på film? forts
Inlägg #6: Postat: 2001-12-21 19:11:00
Bo
forts Att förtrycket av kvinnlig sexualitet är en stor bov i dramat? Eller är allt "tillgång och efterfrågan" för dig? Om inget köper, så finns det inget behov? En ganska snäv världsbild i min åsikt.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-21 22:01:00
Jensa
Bo... jag tror att det snarare är biologiska än sociokulturella faktorer som gör att män har ett större behov av "porr" än kvinnor. Men visst, med feminismens frammarsch nu, så lär det ju visa sig om något tiotal år eller så om kvinnan latent verkligen har samma behov som mannen. Vi kan ju roa oss med att slå vad eller nåt om utgången.
Inlägg #8: Postat: 2001-12-22 04:26:00
Bo
Biologiska faktorer? På vilket sätt underlättar människans fortplantning om männen biologiskt har lättare att sexuellt upphetsas än kvinnor genom visuell stimulans? Var finns det stöd för detta påstående?
Inlägg #9: Postat: 2001-12-22 11:18:00
Jensa
Jag är "en sån där" som tror att alla biologiska skillnader män och kvinnor emellan inte nödvändigtvis har det minsta med vår möjlighet till reproduktion att göra. Jag tror jag att pojkar, liksom ett större behov av visuell stimuli, även har ett bättre bollsinne medan kvinnor möjligen har bättre simultanförmåga. Men som sagt, tiden lär utvisa vem av oss som har rätt och Susanne kan starta sitt produktionsbolag för kvinnlig porr. Jag önskar henne all lycka.
Inlägg #10: Postat: 2001-12-22 14:21:00
elin
jag ned ;
Laddar...