|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-21 14:34:00
|
|
nihilisten |
Ibland är sanningen otrevlig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-21 14:56:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Jag förstår honom precis. Kapitalism och globalt fördärvande är ju hemskt men det finns ju inga alternativ mellan det och kommunism så det är ju bara att rätta in sig i ledet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-21 16:21:00
|
|
Marcus P |
Jag hatar visserligen kommentaren "Förstår inte du skriven svenska?", men ibland undrar man ju. Allt jag tagit upp i artikeln är fakta. Mestadels förtigna sådana. Bara för att de inte stämmer överens med dina politiska åsikter, betyder det inte att jag är kommunist. För informationens skull kan jag meddela att jag tror på marknadsekonomi men inte på en helt oreglerad marknad. Finns det verkligen bara svart och vitt?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-27 14:04:00
|
|
Mikael Svensson |
Fakta och fakta. Mycket av det du i artikeln nämner som fakta är mycket tvivelaktiga uppgifter...får jag ork efter julhelgen kanske jag skulle skriva ett ordentligt svar. Du talar t.ex. om ökade klyftor i världen mellan rika och fattiga, i själva verket har gini-koefficienten gått åt precis andra hållet senaste 30 åren...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-31 01:35:00
|
|
Alice |
vad menar ni egentligen med det finns inga andra alternativ? Det finns visst alternativ, sätt att ändra på de uppräknat fakta; ta till exempel konsumptionen av kött, hur mycket tror ni inte den skrämmande statistiken sänkts av alla de vegetarianer som bestämt sig för att göra någonting åt saken?Dessutom är resonemanget att bara fortsätta konsumera sjukt. Du tror inte att saker och ting skulle ändras om du tänkte på vad och hur du konsumerade...?
|
| |