Lundahl är missförstådd

Inlägg #1: Postat: 2001-12-20 18:22:00
Michael Lundahl
Igår var en kass dag i allmänhet vilket gjorde att jag inte hade ork att svara. Egentligen skulle jag vilja skriva en hel motartikel till den men julstress och en del privat strul tog musten ur mig. Dessutom... om du läser inledninge ser du att det "grisiga" beteendet var en del av provokationen och därför inte menat på allvar. Det ingick i stilen.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-20 18:27:00
Michael Lundahl
Din artikel efter att ha skumläst den, n.b. verkar vara ett klassiskt uppror mot s.k. "Male Privilige". Just att hacka på detta "privilegium" tycker jag är missbrukat med tanke på att kvinnor i dessa frågor ofta uppför sig på exakt samma sätt, d.v.s. som att deras åsikter är viktigast just för att de är kvinnor. Jag tycker att ALLA människors åsikter skall höras åtminstone en gång därför att de KAN vara viktiga. forts
Inlägg #3: Postat: 2001-12-20 18:29:00
Michael Lundahl
Att skala ned sig själv till att tro att ens åsikter inte kan vara viktiga är återigen att skjuta sig själv i foten. Men sedan får man givetvis gå en fin balansgång så att man inte drabbas av hybris och tro sig vara den enda som har rätt... vilket alla parter i dessa frågor förr eller senare historiskt sett gjort sig skyldiga till. En svår konst helt enkelt.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-20 18:32:00
Michael Lundahl
För att avsluta tycker jag inte att det är ett privilegum att tro att ens åsikter kan vara viktiga... det är en rättighet att få tro det och att få framföra dem som om de vore viktiga. Utan denna rättighet hade kampen för jämställdhet aldrig kommit någonstans. /Micke
Inlägg #5: Postat: 2001-12-21 02:19:00
gisela
men din åsikt om kvinnors utseende ÄR inte viktig, tycker jag. därför kommer jag fortsätta att utgå ifrån det. jag skiter i vad folk i min klass har att säga om min läxläsning eller min vegetarism eller vem jag ligger med. det har ingenting med dem att göra och de kan lika gärna hålla sina åsikter för sig själva, should they have any. du förstår vad jag menar?
Inlägg #6: Postat: 2001-12-21 10:11:00
Michael Lundahl
Som sagt... båda av mig och Prifits: Skilj på stil och budskap. Budskapet är inte att jag tycker att du är en idiot eller att jag har vetorätt på bedömningen av ditt utseende... utan det är snarare att det vore ju trevligt om tjejer lyssnade *någon* gång då jag berättar för dem att de duger.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-21 13:51:00
Marcus P
För helvete Lunndal! Jag heter Priftis och ingenting annat.
Inlägg #8: Postat: 2001-12-21 15:46:00
Michael Lundahl
Oooops! Sorry!!! *Rodnar av förlägenhet* Jag lovar bot och bättring.
Laddar...