Inlägg #1: Postat: 2001-12-20 10:10:00
|
Michael Lundahl |
Därför att jag ser väninnor som mår kass i dagens läge. Det är egentligen stiliga, starka och intelligenta tjejer som inte har egentlig anledning alls att se ned på sig själva. Och jag FÖRSÖKER verkligen dra mitt strå till stacken genom att berätta att jag - och många med mig - beundrar dem på många sätt, både som tjejer/kvinnor och som männsikor. Men mitt budskap går ohört. forts
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-20 10:14:00
|
Michael Lundahl |
Den sorg, frustration och maktlöshet jag känner över att deras liv blir sämre än nödvändigt och att jag inte kan göra någonting åt det fick sitt uttryck i artikeln genom stilen. Stilen speglar inte åsikter eller vem jag är... utan speglar bara min känsla av frustration och min önskan att vilja klyva den Gordiska knuten en gång för alla så att vi alla kan få må bra. Är inte det i slutändan vad vi alla strävar efter?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-20 10:20:00
|
Michael Lundahl |
Jag gjorde dessutom stilvalet därför att jag hade förtroende för att de som skulle läsa kan skilja på stil och poäng. Det har jag fortfarande... trots att jag nog egentligen borde tycka annorlunda. Jag litar på att om läsarna i framtiden kommer att stanna upp och tänka "Är han så djävla korkad eller menar han något annat?". Kanske något naivt... kanske kommer fler att blir förbannade på mig... men någon gång bör de till slut fatta vad jag menar. :
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-20 11:16:00
|
Florence |
jomenvisst!!!
Det är ju så ibland missuppfattas man, huvudsaken är ju att tanken är god...och det var den ju
God Jul Michael
|
|